Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av LaserJet
#1197789
Med tanke på kommande modeller så verkar det som om Volvo helt missbedömt marknaden.
Leveranstiderna kommer på sikt att bli till skada för märket, men de är garanterat medvetna och kommer att göra allt för att tillgodose behoven.

Samtidigt noterar även jag att jag ej längre kan se leveranstid på minvolvo
Hoppas det är tillfälligt och att det är uppdateringar som sker för att bättre överensstämma med verkligheten.
Önskar mig en rejält kortad leveranstid - tack, men misstänker att så ej blir fallet...

Kör så det ryker!
av Falken79
#1197835
Fick detta svar av min säljare angående att jag inte kan se planerad leverans längre:
"Nu fick vi från Volvo att dem stänger ner Minvolvo-leverans info. P.G.A precision i leveranser.
Trycket är högre än förväntat, anges som orsak.

Jag ser november i Volvos lev.system."

Då hade jag lev.vecka 41 innan..surt!
av Bebaz
#1197837
Falken79 skrev:Fick detta svar av min säljare angående att jag inte kan se planerad leverans längre:
"Nu fick vi från Volvo att dem stänger ner Minvolvo-leverans info. P.G.A precision i leveranser.
Trycket är högre än förväntat, anges som orsak.

Jag ser november i Volvos lev.system."

Då hade jag lev.vecka 41 innan..surt!
När beställde du och vilken motor?



Skickat från min iPhone med Tapatalk
av fordfairlane
#1197848
Bebaz skrev:
Falken79 skrev:Fick detta svar av min säljare angående att jag inte kan se planerad leverans längre:
"Nu fick vi från Volvo att dem stänger ner Minvolvo-leverans info. P.G.A precision i leveranser.
Trycket är högre än förväntat, anges som orsak.

Jag ser november i Volvos lev.system."
Då hade jag lev.vecka 41 innan..surt!
När beställde du och vilken motor?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag beställde en T8 i slutet av v33 och fick prel.lev v48 som nu vart uppskjutet till v9 innan man valde att stänga minvolvo lev.info. Pratade med min säljare för nån vecka sen och han hade fortfarande samma info i sina system men trodde på leverans innan årsskiftet.
av PartyNordmann
#1197849
Så dom stänger möjligheten att se leverans så att vi inte skall få damp av att se förseningar? Ja, så kan man också "lösa problemet"...
av Falken79
#1197866
fordfairlane skrev:
Bebaz skrev:
Falken79 skrev:Fick detta svar av min säljare angående att jag inte kan se planerad leverans längre:
"Nu fick vi från Volvo att dem stänger ner Minvolvo-leverans info. P.G.A precision i leveranser.
Trycket är högre än förväntat, anges som orsak.

Jag ser november i Volvos lev.system."
Då hade jag lev.vecka 41 innan..surt!
När beställde du och vilken motor?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag beställde en T8 i slutet av v33 och fick prel.lev v48 som nu vart uppskjutet till v9 innan man valde att stänga minvolvo lev.info. Pratade med min säljare för nån vecka sen och han hade fortfarande samma info i sina system men trodde på leverans innan årsskiftet.
Jag tror jag beställde v.27 eller v.28
av Falken79
#1197867
PartyNordmann skrev:Så dom stänger möjligheten att se leverans så att vi inte skall få damp av att se förseningar? Ja, så kan man också "lösa problemet"...
Ja, säljarna lär ju bli uppvaktade av alla som beställt nu, alla med samma fråga...
Vad är det för bokningssystem, har de ingen luft i systemet alls? Vid varje ny beställning får man en köplats och då beräknas leveranstid utefter det och byggtid, vad är problemet? Eller har de riktiga problem i fabriken?
av ForceWalker
#1197905
Helt klart har dom något problem. Mina gissningar:
- Kvalitetsproblem pga för hårt tryck (för många som beställer)
- Vibrationerna som det snackas om i V90 forumet
- Motorrelaterat (att de måste strypa hästkrafter till nästa år som det snackats om)
av Apjon
#1197934
Fick till slut kontakt med min säljare, jag beställde i början på Augusti och i början skulle jag få leverans 12/10 sen hoppade det till V1 och nu som för alla andra står det inget. Enligt säljaren så ligger min bil kvar på v51.... Så det ser isåfall ut som att den kommer 2 veckor tidigare, om inte han tittade på någon annans bil.. Skulle det vara så att leveransen flyttas fram till v12-13 då avbokar jag och letar reda på någon lagerbil.. Bilen jag beställt är en T5 R-Design
av Bebaz
#1198026
Jag har beställt en D4 Momentum och den ligger kvar med samma leveransdatum v.43 enligt säljaren. Beställde v.32.
Enligt säljaren är det problem för de som beställt Inscription.
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 226

Jag köpte samma som till kupen med kantsö[…]

Köpråd

Finns flertalet V60CC lagerbilar som ryms inom din[…]

Nytt avgasrör B234F

Avgasröret sitter på plats, allt passad[…]

Service

Tjena! Precis köpt en v60 och åker trol[…]