Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kingcool
#1212013
masv skrev:Xc60 jag beställde heter T5 II awd varför II ?
Någon som vet?
Vi som får motorn med partikelfiltert får T5 II, den utan partikelfilter var I :)
av Apjon
#1212015
Jag provkörde en T5 AWD förra veckan fram och tillbaka till jobbet, 8 mil enkel resa mest 90 väg, ett par mindre samhällen med 50-70, då snittade den strax över litern/mil... Jag har en V60 CC AWD som hyrbil tills min T5'a kommer den snittar 0.74/mil på samma sträcka, hade en A6 Allroad -14 innan den snittade i jämförbart väder 0.65, före det hade jag en Q5 2.0 TFSI den snittade på samma sträcka 0.88/mil, det här är inte uppmätta siffror utan mätarsiffror.
Användarvisningsbild
av Volvordesign89
#1212032
Apjon skrev:Jag provkörde en T5 AWD förra veckan fram och tillbaka till jobbet, 8 mil enkel resa mest 90 väg, ett par mindre samhällen med 50-70, då snittade den strax över litern/mil... Jag har en V60 CC AWD som hyrbil tills min T5'a kommer den snittar 0.74/mil på samma sträcka, hade en A6 Allroad -14 innan den snittade i jämförbart väder 0.65, före det hade jag en Q5 2.0 TFSI den snittade på samma sträcka 0.88/mil, det här är inte uppmätta siffror utan mätarsiffror.
Låter väldigt logiskt, låg kring samma siffror vid en provkörning om 4mil men då testades "plattan-i-mattan" några gånger så att säga :) Jaja man vill ju bara ha bilen på uppfarten nu! Tack för infon.
av Kingcool
#1212629
Ändrade igår på min beställning och la till 22"
0c.jpg
0c.jpg (24.78 KiB) Visad 4018 gånger
med skärmbreddare.
Hade sedan innan v5 som leveransvecka, idag hoppade det upp till v6. Alltså inget jag kan klaga på direkt :)
Användarvisningsbild
av Ilduce77
#1215408
Kingcool skrev:Idag ändrades min lev vecka från v6 till v8. Och det utan att jag gjort några ändringar sedan jag fick ändrat från v5 till v6!
Skit i det, du får ju ruskigt snygga fälgar! :)
av Kingcool
#1215503
Ilduce77 skrev:
Kingcool skrev:Idag ändrades min lev vecka från v6 till v8. Och det utan att jag gjort några ändringar sedan jag fick ändrat från v5 till v6!
Skit i det, du får ju ruskigt snygga fälgar! :)
Haha sant! Men det värsta e att vi nog får dra på vinterdäcken en månad innan vi får se dom på bilen :P
Användarvisningsbild
av Ilduce77
#1215519
Kingcool skrev:
Ilduce77 skrev:
Kingcool skrev:Idag ändrades min lev vecka från v6 till v8. Och det utan att jag gjort några ändringar sedan jag fick ändrat från v5 till v6!
Skit i det, du får ju ruskigt snygga fälgar! :)
Haha sant! Men det värsta e att vi nog får dra på vinterdäcken en månad innan vi får se dom på bilen :P
Du får flytta ner till Skåne. Här slutar vintern v4... :)
av Kingcool
#1215537
Ilduce77 skrev: Skit i det, du får ju ruskigt snygga fälgar! :)
Du får flytta ner till Skåne. Här slutar vintern v4... :)
Trelleborg här :) Tänkte mer på risken att bli stoppad med sommardäck om det e fruset på vägen. Kan ju kosta en del :)
av Stromrider
#1217025
Väntar på min XC60-18 R-Design nu står på min volvo. 4 veckor kvar till leverans, Beräknad leveransvecka Vecka 2.
men det står som "Orderlagd" inget byggd ännu :(:(:(
jag vill har den innan året slut :(:(..
  • 1
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 225

Som i rubriken, någon som fått P3.0.3 […]

Nytt avgasrör B234F

745-an har rullat uppskattningsvis drygt 50000 mil[…]

Torkarblad till strålkastarna verkar ha utg&[…]

Motortvätt, vad tänka på?

Vill slänga in en varning, en ballast till […]