Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Wirke
#1234191
En av de största ÅF i Stockholmsregionen och jag fick just ett automatgenererat email, typ "Nu är bilen på väg till oss, en säljare kontaktar dig inom några veckor... blabla". Suck.
av OlofTV
#1234195
Wirke skrev:En av de största ÅF i Stockholmsregionen och jag fick just ett automatgenererat email, typ "Nu är bilen på väg till oss, en säljare kontaktar dig inom några veckor... blabla". Suck.
Min säljare ringde samma dag som jag fick det mailet. Bilen åkte från Torslanda dagen innan.
Du får garanterat ett leveransdatum snart.
Användarvisningsbild
av hållundan
#1234200
mackann skrev:Haha ja, min bil kommer imorgon och ska hämta den på fredag och jag har varenda tillval som gick att välja typ så två veckor låter som en extremt slapp säljare.
Såklart inte bara den effektiva tiden för just din bil som räknas in i den perioden, utan såklart andra vagnar som preppas samtidigt.

Men ändå, klart frustrerande med sådan information. Hoppas att den blir klar pronto! :)
Användarvisningsbild
av macula
#1234279
Jag misstänker att det är fler än jag som just nu liiiider i vår väntan på nya bilen. I mitt fall en T8 Inscription som jag längtar så efter just nu.
Leverans står till prel v 12 och det står 3 v kvar. Snart 6 mån väntan över.
Grattis till er som har fått era eller snart ska hämta bilen.

Lycka till
av Devilsheaven
#1234338
Upptäckte idag att dom har minskat effekten på T8 på XC60 ytterligare. Först var det 407hk, sedan 400 hk och min uppdaterade offert visar nu 390 hk. Enligt säljaren är det p.g.a partikelfiltret som sätts in.
av zsh
#1234535
Devilsheaven skrev:Upptäckte idag att dom har minskat effekten på T8 på XC60 ytterligare. Först var det 407hk, sedan 400 hk och min uppdaterade offert visar nu 390 hk. Enligt säljaren är det p.g.a partikelfiltret som sätts in.
Tror det har att göra med partikelfilter som monteras på bensinmotorer. Samtliga andra bensinmotorer får sänkt effekt pga denna, så antar att T8'ans bensinare är inget undantag. Går även hand i hand med info på nya v60 som får en T8 på 390hk, så kanske ingen tillfällighet.

På min offert som är ca 2 veckor gammal så står det 400hk.
Kontaktade volvocars, men de hänvisade att informationen på deras site (där det fortfarande står 407hk) är den officiella. Står det annat i ens offert så ska man ta kontakt med sin återförsäljare :shock: ??:-/
Jaja skitsvar man fick. Har mailat min säljare, så får se vad han säger. Återkommer
av fragge
#1234544
Beställde en T8 Inscription idag.
Denim blue, charcoal vent, Linear lime.
Teknikpaket Pro
Loungepaket Pro
B&W
Drag
Tonade rutor
360 kamera
Sportratt

I princip allt utom luftfjädring eftersom jag tycker att det var på gränsen till sämre komfort med än utan. Höj och sänkning kan jag vara utan.
Paketen är omgjorda till MY19, de matchar nu de paket som finns att konfigurera på nya V60. Priset på B&W gick upp till 40,900:- !
Effekten sänkt till 390hk, tanken förstorad till 70 liter. Ev. en del andra nyheter som ännu inte har presenterats.
Fick 11% rabatt och lite fria tillbehör(mattor och sånt)
Inte fått leveransdatum ännu men säljaren gissade på Juli.

Har tidigare haft 2 st Outlander PHEV på raken och de har fortfarande det smartaste hybridsystemet på marknaden enligt mig. Volvos är ok men inte mer. Dock är XC60 T8 mycket mer bil än Outlandern. Mer effekt, betydligt mer premium och bättre utseende.
Senast redigerad av 1 fragge, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av X3JA
#1234595
fragge skrev:Priset på B&W gick upp till 40,900:- !
Jag var för några veckor sedan inne på den logala HiFi-klubben, där de demonstrerade senaste årsmodellen av B&W mellan-segment. Membranen på högtalarna har en metallisk look, ungefär som "metal mesh" dekorinläggen i Volvon. Fjolårets membran är gula, vilket jag fick i min MY18 XC60. Är det möjligt att XC60 MY19 kommer levererade med B&W senaste årsmodell högtalare?

Bygger man en ny V60 på Volvos hemsida och väljer B&W-systemet så blir man inte ett dugg klokare. Antingen har Volvo inte implementerat B&W-"bilden" i bygg-sidan :?: , eller så vill de inte avslöja vilka högtalare man får. ??:-/
Bilagor
bw.png
V60 B&W
bw.png (50.58 KiB) Visad 2061 gånger
av fragge
#1234695
Jag har frågat Volvo om anledningen till prisökningen men inte fått svar.
Mina teorier är som följer:

Det är samma system men de har infört ett ytterligare Harman Kardon system i mitten av segmentet och vill göra B&W ännu mer "Premium" (se nya V60)

Det finns rykten om en ny "Active noise cancellation" funktion, möjligt att den bara finns på B&W systemet.
  • 1
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47
  • 48
  • 227

Jag gjorde en kontroll av AC på precis samma[…]

Hade min V70 på verkstaden idag och fick e[…]

Uppföljning mjukvara 2024

Jag fick ner version 3.0.3 till min bil idag. Ska […]

Minirecension av kina DICE

Jag kör med VIDA med denna kabeln - 256kr ink[…]