Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av hållundan
#1206454
hållundan skrev:
mackann skrev:Beställde min för en vecka sedan, fick mailet 3 dagar efter beställning.
Gött, då hoppas jag att det borde komma vilken minut som helst...

Sen blir det väl F5 i ett par månader. :)
Fortfarande inte fått något mail! :-(O)
av PartyNordmann
#1206475
hållundan skrev:
hållundan skrev:
mackann skrev:Beställde min för en vecka sedan, fick mailet 3 dagar efter beställning.
Gött, då hoppas jag att det borde komma vilken minut som helst...

Sen blir det väl F5 i ett par månader. :)
Fortfarande inte fått något mail! :-(O)
Jag fick aldrig något mail, utan såg bara att den var lagt till i Min Volvo vid att jag kunde växla mellan min nuvarande V70 och en XC60.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av LaserJet
#1206596
Jag är fortfarande väldigt frågande till de långa leveranstiderna på XC60
Min känsla är att Sverige ej är högprioriterat utan att Volvo satsar mer på USA och att vi därav får en sämre tilldelning.

Svenskar är ju kända för för att rätta sig i ledet och bara acceptera och så även jag men med visst ifrågasättande.
Tittar ni på antalet biltester med XC60 från USA och även bilannonser så är det ansenliga mängder bilar som redan har anlänt till Trumplandet.

Nu är det bara 20 veckor kvar... :shock:
av PartyNordmann
#1206598
LaserJet skrev:Jag är fortfarande väldigt frågande till de långa leveranstiderna på XC60
Min känsla är att Sverige ej är högprioriterat utan att Volvo satsar mer på USA och att vi därav får en sämre tilldelning.

Svenskar är ju kända för för att rätta sig i ledet och bara acceptera och så även jag men med visst ifrågasättande.
Tittar ni på antalet biltester med XC60 från USA och även bilannonser så är det ansenliga mängder bilar som redan har anlänt till Trumplandet.

Nu är det bara 20 veckor kvar... :shock:
Fick höra förra veckan att leveransstatus igen kommer stängas ner på min Volvo. På grund av ökade beställningar är inte leveransstatus i synk med som faktisk händer i Torslanda. Fick inget svar på om det är till fördel eller nackdel för oss...

19 veckor kvar!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1206607
PartyNordmann skrev:
LaserJet skrev:Jag är fortfarande väldigt frågande till de långa leveranstiderna på XC60
Min känsla är att Sverige ej är högprioriterat utan att Volvo satsar mer på USA och att vi därav får en sämre tilldelning.

Svenskar är ju kända för för att rätta sig i ledet och bara acceptera och så även jag men med visst ifrågasättande.
Tittar ni på antalet biltester med XC60 från USA och även bilannonser så är det ansenliga mängder bilar som redan har anlänt till Trumplandet.

Nu är det bara 20 veckor kvar... :shock:
Fick höra förra veckan att leveransstatus igen kommer stängas ner på min Volvo. På grund av ökade beställningar är inte leveransstatus i synk med som faktisk händer i Torslanda. Fick inget svar på om det är till fördel eller nackdel för oss...

19 veckor kvar!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Frågan är vad som är bakomliggande orsak till att det inte synkar....
Det känns mer som ett sätt för Volvo att kunna avvara fler bilar till andra marknader och på så sätt mörka för kunder i bla. Sverige att deras beställda bil istället skickas till en annan marknad.
Eller är tidsprognosen densamma före som efter att detta har varit nedsläckt vid tidigare tillfälle?
av PartyNordmann
#1206614
Innan det släcktes hade jag beräknad leverans vecka 12. När det kom tillbaka, var det ändrat till vecka 11


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av ForceWalker
#1206623
Jag har vecka 10 som leveransvecka.

Det känns lite som alla här har runt vecka 10-12 oavsett om man beställt i augusti eller oktober, eller har jag fel?

Jag beställde min 11 augusti, alltså vecka 32. Skulle jag få min vecka 10 betyder det en leveranstid på 30 veckor :shock:
Användarvisningsbild
av mickepet91
#1206714
Hej alla. Jag beställde min xc60 T5 Inskriptione i söndags 22/10. fick in den på min sida "Min Volvo" i dag. Leverans beräknad vecka 10, 19 veckor kvar.
När jag skrev på sa försäljaren att jag skulle räkna med att få den April eller Maj. Så det blev ju lite bättre. :)
av Wai
#1206737
Hej.
Vi la beställning 12/7 fick lev. v.50 först på minvolvo i ca.1v. sen framflyttad 12v. till v.10 men på minvolvo
står det fortfarande att den sista uppdateringen som gjorts är 5/9 så det har inte hänt något där på snart
2 mån. Hoppas man får den innan 1/7 -18 i alla fall, men flyttas den fram igen blir det nog något annat
än volvo på uppfarten kanske en audi Q5 .
  • 1
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 226

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]

Ja Harman kardon låter mycket sämre i g[…]

Skulle gissa på hybrid batteriet blivit s&au[…]

Kan du ge exempel på funktioner eller anna[…]