Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av LaserJet
#1201882
Min är T8 R-design, och sist var det v12 i min volvo.
Säljare sa dock med god förhoppning leverans innan nyår.

Skall nog kolla detta manuellt igen....
av ForceWalker
#1201885
Tanse skrev:Njae, jag tror inte att det är bara träinläggen som gör det. Jag har en xc60 Inscription på beställning men med Metal Mesh-trim som också är sen.
Aha, när beställde du?

Jag kanske inbillar mig, men det känns som att majoriteten av XC60 man möter på vägarna är antingen Momentum eller R-design.
Volvo släppte försäljningssiffrorna för September idag, nya XC60 har dubblats i försäljning, är dock osäker på om detta är levererade bilar eller beställda. Från ca 2000 i augusti till över 5000.

https://www.media.volvocars.com/global/ ... es-volumes
av Tanse
#1201887
ForceWalker skrev:
Tanse skrev:Njae, jag tror inte att det är bara träinläggen som gör det. Jag har en xc60 Inscription på beställning men med Metal Mesh-trim som också är sen.
Aha, när beställde du?

Jag kanske inbillar mig, men det känns som att majoriteten av XC60 man möter på vägarna är antingen Momentum eller R-design.
Volvo släppte försäljningssiffrorna för September idag, nya XC60 har dubblats i försäljning, är dock osäker på om detta är levererade bilar eller beställda. Från ca 2000 i augusti till över 5000.

https://www.media.volvocars.com/global/ ... es-volumes
Min beställning kom in i Volvos system den 14/8 (mån v33). Min är en T8, om det nu skulle spelar nån roll för detta. Senaste budet från säljaren är leverans v9. Jag har mailat nu för att se om det har hänt nåt.
av PartyNordmann
#1201922
Men är det någon av er som kan se leveransstatus på Min Volvo?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Bebaz
#1201923
PartyNordmann skrev:Men är det någon av er som kan se leveransstatus på Min Volvo?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
nej


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av PartyNordmann
#1201924
För jag vet att vissa kan, men Volvocars Sweden påstår på sin FB-sida att dom har problem med systemet. Men då säger mitt logiska tänk att det borde påverkat alla.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Bebaz
#1202061
Bebaz skrev:
PartyNordmann skrev:Men är det någon av er som kan se leveransstatus på Min Volvo?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
nej


Skickat från min iPhone med Tapatalk
ser inte leveransvecka men ändrades nu till byggd.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av oykkh
#1202140
Är det ngn av er som vet vad leveranstider är på T8 Twin engine? Vad ger längst leveranstid?

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
av PartyNordmann
#1202182
Tanse skrev:Njae, jag tror inte att det är bara träinläggen som gör det. Jag har en xc60 Inscription på beställning men med Metal Mesh-trim som också är sen.
Men vad är det med Inscription som påverkar leveranstiden? Vilka exklusiva detaljer kan orsaka dessa leveransproblem om det är så att Momentum och R-Design ej påverkas?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av Frode60
#1202213
Under 2 uker igjen til factory delivery i Gøteborg av XC60 T8 :D Årets event :)
  • 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 228

Har noterat en extremt hög soppaförbrukn[…]

Startproblem varm motor S70

Bränslefilter och relä bytt. Inte n&arin[…]

Men detta är konstigt. Bilen startar och d&ou[…]

Dåliga bromsar?

Taskig servo? Sedan beror det mycket på skic[…]