Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av chrisrolex
#1233322
therep skrev: Det är inte en T8, den har främre dimljus.
Bra observerat, då kan det uteslutas. Redigerar min kommentar.
av intruder1400
#1233366
chrisrolex skrev:Hoppas det inte är någon av er som väntar på en röd XC60 R-design (T8?).

http://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4stsveri ... -1.5192550

Ser ut att vara en batteribrand. Placeringen av batteripaketet är just vid kardantunneln, men har svårt och tyda från bilderna om det är någon lucka eller ej vid vänster framskärm.


EDIT: Som therep påpekar längre ner så handlar det inte om en T8.
Bromsar på släpet/trailern som tagit eld
av Wirke
#1233975
Alltså, man blir tokig för mindre! Bilen byggdes för 7 dagar sedan och nu precis flyttades leveranstiden fram till vecka 11, enligt min Volvo. Så det skall alltså ta runt 4 veckor att få en färdigbyggd bil levererad till mig. Grrr...
Användarvisningsbild
av X3JA
#1233984
Wirke skrev:Alltså, man blir tokig för mindre! Bilen byggdes för 7 dagar sedan och nu precis flyttades leveranstiden fram till vecka 11, enligt min Volvo. Så det skall alltså ta runt 4 veckor att få en färdigbyggd bil levererad till mig. Grrr...
Bor du extra långt ifrån Torslanda?
av OlofTV
#1233999
Wirke skrev:Alltså, man blir tokig för mindre! Bilen byggdes för 7 dagar sedan och nu precis flyttades leveranstiden fram till vecka 11, enligt min Volvo. Så det skall alltså ta runt 4 veckor att få en färdigbyggd bil levererad till mig. Grrr...
Jag tror inte du behöver vara orolig.
Jag är i samma läge som dig och hämtar min på onsdag!
Igår ändrades statusen till ”på väg till Volvohandlare” och idag ringde säljaren.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Wirke
#1234010
Tack för det OlofTV, även min bil ska hämtas ut i Stockholm, så jag hoppas du har rätt. Däremot har ÅF varit tydlig med att tidsangivelsen i minVolvo är när de får bilen och att de därutöver behöver kanske upp till två veckor att få den klar. Kul att det går bra för Volvo, verkligen. :)
av PartyNordmann
#1234014
Vad är det för dassig ÅF som behöver två veckor? Min har lovat mig att bli klar på 2-3 dagar!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av mackann
#1234112
Haha ja, min bil kommer imorgon och ska hämta den på fredag och jag har varenda tillval som gick att välja typ så två veckor låter som en extremt slapp säljare.
  • 1
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47
  • 227
Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]

Bakfjädrar.

För min del är det lite värre. R-[…]

Alla AC-system läcker. Ofta kan det dr&oum[…]

Har precis hämtat en my24. Elvärmare[…]