Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Volvordesign89
#1226007
mac123 skrev:Har i dagarna beställt en XC60 T5 Awd Inscription. Ska bli spännande att se när det kan tänkas att jag får den levererad! Väntar just nu på orderbekräftelse innehållande "bilordernummer" som jag behöver för att kunna koppla den i MinVolvo. Hur länge har ni som erhållit det nyligen fått vänta på det (bilordernumret alltså)?
Grattis, nu börjar den olidliga väntan... 8)

Lade min beställning 29/11 och fick in den i Minvolvo 1/12 så ca 2-3 dagar!
av CuteLunatic
#1226017
mackann skrev:
CuteLunatic skrev:
mackann skrev:Samma min uppdaterades 13/1 och fortfarande v11 som leverans men sista datum för ändring gick från 1/2 till 25/1.
Hoppas det betyder att den kommer snabbare, från början fick jag 20/2 som leveransdatum. Vore perfekt då man ska upp v9 till fjällen :D Men troligtvis får vi trängas i min Bmw 428GC :P
Det är ingen dum bil att få trängas i tycker jag :-)-)
Haha nej jag älskar den. Den är bara två år men anledningen att jag ska byta ut den är för barnvagn med liggdel + bil barnstol och tjej blev den lite för liten för. Och desto mindre med skidutrustning och pack haha!
Okej! :-)-) Vad fick dig att fastna för just XC60:n?
Användarvisningsbild
av X3JA
#1226291
Min XC60 T8 har nu anlänt till Bilia. Säljaren ringde och berättade att Polestar-uppgraderingen kommer INTE installeras pga regeringens obestånd att regera. T8+Polestar kanske inte kommer klassas som supermiljöbil snart. Vem vet?

Säljaren nämnde också att de vill ha lite mer tid på sig inför överlämning, pga alla mina extrapaket och tillbehör. :D helt ok. Hämtar bilen den 30/1. Då har jag väntat 193 dagar.
Senast redigerad av 1 X3JA, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av hållundan
#1226416
Nu är min bil snart redo för leverans. :)

Fick idag erbjudande om vinterhjul från handlaren, och då jag ska köra dubbat kan jag välja mellan Nokian Hakka 9 SUV och Michelin Latitude Xice2. Vad hade ni valt? Vi snackar om 18" sittandes på 5-double spoke (trötta fälgar, men påsen pengar bestämmer här).

Michelin var något billigare.

Vad hade ni valt?
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1226420
Inget annat än Nokian sätts på mina bilar vintertid! :-)-)
Användarvisningsbild
av hållundan
#1226430
fjohan82 skrev:Inget annat än Nokian sätts på mina bilar vintertid! :-)-)
Verkar som att det är ett tämligen vanligt ställningstagande. :). Lutar nog åt det för mig också.

Prisdiffen är typ 1500 spänn, så kanske en no-brainer.
Användarvisningsbild
av hållundan
#1226473
LaserJet skrev:Nokian varje dag i veckan...
Min handlare ville jag skulle köpa Pirelli vinterdäck, nä tack - det räcker med Pirelli sommarsulor....

?:-/
Okej, två gubbar på Nokian, I'm convinced. :)
Användarvisningsbild
av Dex
#1226567
hållundan skrev:
LaserJet skrev:Nokian varje dag i veckan...
Min handlare ville jag skulle köpa Pirelli vinterdäck, nä tack - det räcker med Pirelli sommarsulor....

?:-/
Okej, två gubbar på Nokian, I'm convinced. :)
Nokian vinterdäck är de mest komfortabla och tysta däcken enligt min uppfattning.
Har kört Nokian på de senaste bilarna när det gäller vinter däck.
Tycker Michelin är ett sämre val.
Sommardäck tror jag också Nokian är minst lika bra som Michelin och Continental.
Men i S/V/CC/XC90 forumet så verkar de missnöjda med Continentaldäcken och säger att bilen vibrerar vid 120-135km/h???
Continentaldäcken var ju bäst för några år sedan?
Tur att man har XC60 och 255/45 20tums Michelin Latitude3 som ska på inför sommaren. :lol:
  • 1
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 225
Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]

Fälgar och däck till t.ex. 850. 8,0X17 […]

Givare i kylaren hoppar ur

FD157206-43B1-4472-AD81-D6770C3D768F.jpeg Hej! 9[…]