Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av X3JA
#1210280
modig skrev:Tja,

Beställde min T8, tonade rutor och sportratt den 30/10, v44. Beräknad leverans 17/4, v16.

6 månader. Kul. :twisted:
inkluderade du något av dessa tillbehör?

* Eldriven motorvärmare med kupékontakt,
* Exteriört Stylingkit (främre skidplate, bakre diffusor, bakre delade dubbla slutrör)
* Belyst instegslist bagagerum

isf kan din väntetid ha drabbats mer än annars.
av Jspeed
#1210382
Jag beställde vår XC60 T8 Inscription v.16, fick den levererad v.43. Så ganska jämt ett halvårs väntan, tiden kortades med ett par veckor mot första beskedet i MinVolvo. Luftfjädring, akustikrutor, teknikpaket, driftwood, UA00, 20" 5-double spoke, sportratt med rattpaddlar, mm. Fantastisk bil, så långt svensk bilindustri har kommit per idag! Nu har 18" Nokian R2 åkt på, aldrig åkt i en tystare bil.
Användarvisningsbild
av hållundan
#1210465
Trött att man kör kampanj nu på vinterhjul för 4900 (inkluderar tydligen XC60 också) när man redan beställt. Jag körde visserligen utan vinterhjul i min beställning pga de sinnessjuka ordinarie priserna, och har tänkt att lösa det när det väl blir dags... Jaja, är väl som vanligt, kommer alltid kampanjer man borde väntat på.
av Norbert
#1210499
hållundan skrev:Trött att man kör kampanj nu på vinterhjul för 4900 (inkluderar tydligen XC60 också) när man redan beställt. Jag körde visserligen utan vinterhjul i min beställning pga de sinnessjuka ordinarie priserna, och har tänkt att lösa det när det väl blir dags... Jaja, är väl som vanligt, kommer alltid kampanjer man borde väntat på.
Fast nog kan du nog förhandla dig fram detta kampanjerbjudandet ifall du tar kontakt med din säljare, förutsatt att din bil inte gått redan i produktion eller levererats?
av KristianO
#1210513
Med tanke på kampanjen, skulle man kunna ”hota” med att markulera orden? Får man ens det?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Senast redigerad av 1 KristianO, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av macula
#1210534
Jspeed skrev:Jag beställde vår XC60 T8 Inscription v.16, fick den levererad v.43. Så ganska jämt ett halvårs väntan, tiden kortades med ett par veckor mot första beskedet i MinVolvo. Luftfjädring, akustikrutor, teknikpaket, driftwood, UA00, 20" 5-double spoke, sportratt med rattpaddlar, mm. Fantastisk bil, så långt svensk bilindustri har kommit per idag! Nu har 18" Nokian R2 åkt på, aldrig åkt i en tystare bil.
Så Härligt att du är nöjd. Jag har oxå beställt en T8 inscription. Går å längtar varje dag. Min gamla xc60 D4 2014 känns som stenåldern ända sen jag lånade en T8 ett dygn. Tyvärr prel lev v 12 men man kan hoppas att det kortas något.
Kör väl :D
Användarvisningsbild
av hållundan
#1210815
Norbert skrev:
hållundan skrev:Trött att man kör kampanj nu på vinterhjul för 4900 (inkluderar tydligen XC60 också) när man redan beställt. Jag körde visserligen utan vinterhjul i min beställning pga de sinnessjuka ordinarie priserna, och har tänkt att lösa det när det väl blir dags... Jaja, är väl som vanligt, kommer alltid kampanjer man borde väntat på.
Fast nog kan du nog förhandla dig fram detta kampanjerbjudandet ifall du tar kontakt med din säljare, förutsatt att din bil inte gått redan i produktion eller levererats?
Försökte det direkt när jag såg erbjudandet. HELT omöjligt, tydligen. Men fick nån sorts halvgarant att "vi löser nåt bra när det närmar sig".
Användarvisningsbild
av hållundan
#1210817
KristianO skrev:Med table på kampanjen, skulle man kunna ”hota” med att markulera orden? Får man ens det?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Ingen aning. Man borde nog veta om sitt finstilta, men det gör man ju inte. :) Känns som att det ska mycket till för att kunna makulera sin order. Speciellt med en sådan anledning.
av Kingcool
#1210887
Jag testade också att få vinterdäcken till kampanjpriset nu i veckan. Omöjligt. Det är tydligen Volvo som går in och betalar handlarna mellanskillnaden, och dom kollar på beställningsdatumen när dom skall betala ut pengarna. :(
Användarvisningsbild
av modig
#1211212
X3JA skrev:
modig skrev:Tja,

Beställde min T8, tonade rutor och sportratt den 30/10, v44. Beräknad leverans 17/4, v16.

6 månader. Kul. :twisted:
inkluderade du något av dessa tillbehör?

* Eldriven motorvärmare med kupékontakt,
* Exteriört Stylingkit (främre skidplate, bakre diffusor, bakre delade dubbla slutrör)
* Belyst instegslist bagagerum

isf kan din väntetid ha drabbats mer än annars.
Nu ska jag få den v9 istället. Bra mkt bättre än mitten på april.

Nee, beställde inget av ovan.

Tjoho!! :-)-)
  • 1
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 227
Brainys V60

Toppen, tack! Just nu är tanken bilbyte till[…]

Din LMM (MAF) är bytt och den är fel til[…]

Bältesvarnare

Är väl bara på passagerarsäte[…]

Just det, tillägg… Kollade EGR bö[…]