Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av snowsucker
#1227213
Dex skrev:En liten "Teaser" medans ni väntar på era XC60 :)
Visserligen med 19tums fälgar nu på vintern. :???:
20180120_143506.jpg
20180120_143631 (1).jpg
Nice! Väldigt lik min, men jag fick nöja mig med 18” vinterhjul och 20” sommar då det inte gick att beställa det i tjänstebilsverktyget precis när jag skulle beställa. Tre veckor senare la de till 22” som tillval :(
av Norbert
#1227223
Dex skrev:En liten "Teaser" medans ni väntar på era XC60 :)
Visserligen med 19tums fälgar nu på vintern. :???:
Är dessa volvo xc60 -18 fälgar?
av masv
#1227402
masv skrev:Lade till dragkrok härom dagen sista ändringsdag var 25/1 .
Nu fick jag nyuppdatering på min Volvo ändrat från leverans v 11 till v18!! Riktigt tråkigt
Det kan väl inte bero på dragkroken halv automatiskt förresten.
Xc60 T5 AWD inscription.
Enligt Åf som var i kontakt med Volvo så har den fördröjda lev.tiden på dragkrok . 7 veckor längre lev.tid pga draget det är ju inte sant.
Användarvisningsbild
av Volvordesign89
#1227409
masv skrev:
masv skrev:Lade till dragkrok härom dagen sista ändringsdag var 25/1 .
Nu fick jag nyuppdatering på min Volvo ändrat från leverans v 11 till v18!! Riktigt tråkigt
Det kan väl inte bero på dragkroken halv automatiskt förresten.
Xc60 T5 AWD inscription.
Enligt Åf som var i kontakt med Volvo så har den fördröjda lev.tiden på dragkrok . 7 veckor längre lev.tid pga draget det är ju inte sant.
Men välj bort draget då och beställ det som ett tillbehör av ÅF istället? Så har jag valt att göra i alla fall, är inte i behov av drag nu men när jag väl är det så beställer dem hem det drag jag föredrar (semi automatiskt eller fast) och monterar det hos ÅF i efterhand.

Alla bilar är förbereda för montering av drag från fabrik vare sig man vill eller inte! :)
av masv
#1227432
Volvordesign89 skrev:
masv skrev:
masv skrev:Lade till dragkrok härom dagen sista ändringsdag var 25/1 .
Nu fick jag nyuppdatering på min Volvo ändrat från leverans v 11 till v18!! Riktigt tråkigt
Det kan väl inte bero på dragkroken halv automatiskt förresten.
Xc60 T5 AWD inscription.
Enligt Åf som var i kontakt med Volvo så har den fördröjda lev.tiden på dragkrok . 7 veckor längre lev.tid pga draget det är ju inte sant.
Men välj bort draget då och beställ det som ett tillbehör av ÅF istället? Så har jag valt att göra i alla fall, är inte i behov av drag nu men när jag väl är det så beställer dem hem det drag jag föredrar (semi automatiskt eller fast) och monterar det hos ÅF i efterhand.

Alla bilar är förbereda för montering av drag från fabrik vare sig man vill eller inte! :)
Så får det bli
Användarvisningsbild
av Volvordesign89
#1227454
Norbert skrev:Enligt min åf så monteras alla drag av dem och inte på fabriken? :???:
Jo men så är det också men alla bilar monteras med exempelvis kabeldon etc. så dem är förberedda för drag men vad som gör att leveranstiden ökar med hela 7 veckor för ett drag låter orilmligt, antingen så är draget restat vilket är mest troligt eller så är det något leveransstrul med kabelhärvan eller liknande. Nej, ta och ändra ordern igen och ta bort draget och köp det som ett tillbehör av ÅF istället och låt dem sedan montera draget i efterhand när det kommit :) Var detta inget som din säljare upplyste om? :O
Användarvisningsbild
av Dex
#1227502
Norbert skrev:
Dex skrev:En liten "Teaser" medans ni väntar på era XC60 :)
Visserligen med 19tums fälgar nu på vintern. :???:
Är dessa volvo xc60 -18 fälgar?
Det ser kanske ut som 18tum på bilden men det är 19tums "BOR-fälg kopia" kanske kamera linsen som gör att de ser små ut :) .
Det är därför jag säger att allt under 19 tum på en sådan bil ser ynkligt ut.
  • 1
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 225

Enda man behöver vara försiktig med &aum[…]

Det är skillnad i utseendet på plastgal[…]

Jeg glemte å nevne at jeg ligger på ca[…]

Nytt avgasrör B234F

Den där justeringen är så jäk[…]