Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av betterlead
#1236232
CETT skrev:Beställde min T8 för en månad sedan och i köpekontraktet står det att effekten ska vara 407hk. Nu verkar det bli 390hk i MY2019, en skillnad på hela 17hk. Tycker det borde lämnas någon kompensation för detta. Volvo (och andra) är väldigt duktiga att ta betalt för mer effekt men åt andra hållet verkar det vara andra regler. Köper ni andra som beställt T8 detta rakt av?
Det bekymrar mig inte ett dugg, det är extremt många pållar ändå och jag tror knappast jag kommer att känna någon skillnad på testbilen med 407 och den som levereras till mig - med 390. Dessutom får jag en MY19 istället för den MY18 som jag kommer att pröjsa för. Misstänker att jag inte gör en helt dålig bilaffär. Du verkar göra något liknande, om du har ett avtal på en MY18.

Men samtidigt förstår jag din tankegång.
av CETT
#1236261
betterlead skrev:
CETT skrev:Beställde min T8 för en månad sedan och i köpekontraktet står det att effekten ska vara 407hk. Nu verkar det bli 390hk i MY2019, en skillnad på hela 17hk. Tycker det borde lämnas någon kompensation för detta. Volvo (och andra) är väldigt duktiga att ta betalt för mer effekt men åt andra hållet verkar det vara andra regler. Köper ni andra som beställt T8 detta rakt av?
Det bekymrar mig inte ett dugg, det är extremt många pållar ändå och jag tror knappast jag kommer att känna någon skillnad på testbilen med 407 och den som levereras till mig - med 390. Dessutom får jag en MY19 istället för den MY18 som jag kommer att pröjsa för. Misstänker att jag inte gör en helt dålig bilaffär. Du verkar göra något liknande, om du har ett avtal på en MY18.

Men samtidigt förstår jag din tankegång.
Jag har ju köpt en MY19, det står i kontraktet. Tittar man på prisskillnaden T5 -> T6 handlar det om mer än 1000kr/hk. 390hk räcker säkert men Volvo plockar bort mer än en Polestar uppgradering utan någon kompensation. Det tycker jag är dåligt.
Användarvisningsbild
av betterlead
#1236331
CETT skrev: Jag har ju köpt en MY19, det står i kontraktet. Tittar man på prisskillnaden T5 -> T6 handlar det om mer än 1000kr/hk. 390hk räcker säkert men Volvo plockar bort mer än en Polestar uppgradering utan någon kompensation. Det tycker jag är dåligt.
Ja, har du beställt en MY19 med 407 hästar, så skiljer det åt mot mitt avtal. En annan grej.
I mitt fall tänker jag att jag kanske för något annat i utbyte mot de förlorade 17 pållarna. Kanske en större bensintank? Mobiltel-integration eller något annat kul... :o
Bara det, att det blir en MY19 kan betyda en del när jag ska byta nästa gång.

Volvocars garanterar enligt min säljare minimum den utrustning jag valt och om något tillkommer av produktionstekniska/praktiska skäl, så får jag det på köpet. (Den där större bensintanken, t ex...)
Senast redigerad av 1 betterlead, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av modig
#1236451
Tja,

Beställde min T8, tonade, nav, kamera och sportratt den 30/10. Beräknad leverans 17/4, men hämtade maskinen i veckan, King of the Road! :-)-)

Bild
Användarvisningsbild
av Volvordesign89
#1236567
En fråga, glömt bort totalt men är det någon vänlig själ som vet om instegslisterna på en R-design är belysta? Jag vill få för mig att dem är det men har som sagt totalt glömt bort...
Användarvisningsbild
av macula
#1236598
modig skrev:Tja,

Beställde min T8, tonade, nav, kamera och sportratt den 30/10. Beräknad leverans 17/4, men hämtade maskinen i veckan, King of the Road! :-)-)

Bild
Så snygg. Grattis. Min T8 svart Inscription är också beställd i oktober och kommer till Bilia imorgon och leverans är bokad till 12/3.
Längtar så galet. Sätt gärna in fler fina bilder.
av toompo
#1237359
Ni som bestält en XC60 T8, årsmodell 2019 nyligen. Vad har ni fått för besked om leverenstid?

Jag tycker det är svårt att få vettiga svar från säljaren.
av fragge
#1237366
toompo skrev:Ni som bestält en XC60 T8, årsmodell 2019 nyligen. Vad har ni fått för besked om leverenstid?

Jag tycker det är svårt att få vettiga svar från säljaren.
Beställde för två veckor sedan, säljaren säger att han fått Juni som leverans av Volvo. Jag är skeptisk. Man får vänta och se tills de kan beräkna leveranserna helt enkelt.
Spännande är att de håller på och gör om konfiguratorn på hemsidan till MY19 för T8 just nu. (därav den buggiga funktionen när man bygger T8).
  • 1
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51
  • 52
  • 227

Har precis hämtat en my24. Elvärmaren […]

@lennarte , Har nollat felkoderna, kört ett […]

Jag gjorde en kontroll av AC på precis samma[…]

Hade min V70 på verkstaden idag och fick e[…]