Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jspeed
#1235389
X3JA skrev:
Jspeed skrev:T8:an kan inte växlas manuellt om man ej väljer paddlar.
Joho, dock endast nerväxling.
Jag gillar att växla upp för att kunna ligga och lunka med lågt varv på 8:ans
växel på 80-90-väg. Automatlådan tycker att det räcker med 7:an.
av Jspeed
#1235390
fragge skrev:
Jspeed skrev:Sportratten med paddlar är också fin. T8:an kan inte växlas manuellt om man ej väljer paddlar.
Jag tror tyvärr inte att man får paddlar på T8 Inscription oavsett sportratt eller ej.
Det verkar inte så i konfiguration numera nej.. Jag har det på min som jag beställde när orderböckerna öppnades.
av Jspeed
#1235396
toompo skrev:
Jspeed skrev:
toompo skrev:Så då har jag beställt min XC60 idag! Lite i dyraste laget men habegäret tog överhanden :D

Det blev en T8 Inscription
Electric silver
Teknikpaket Pro
Kamera 360
Luftfjädring
Infällbart drag
19 tum på både sommar- och vinterdäck

Något som saknas tycker ni?
vad tror ni om leveranstid? Säljaren sa juni/juli.
Grattis! Det kommer blir bra, XC60 T8 är fantastisk!
Kul att se att du inte valt tonade rutor. I mitt tycke är de en designdödare som bara matchas av de vulgära bakre stänkskydden! :P

Om du inte tagit akustikrutor kan jag säga att de gör nytta, det är T8:an värd! Det är ljuvligt att glida i tyst i stadstrafik!
Sportratten med paddlar är också fin. T8:an kan inte växlas manuellt om man ej väljer paddlar.
Ja tonade rutor är lite vulgärt :D och jag känner inte att jag behöver det för funktionens skull.

Jag har tänkt tanken på akustikrutor men jag har redan beställt en bil som är dyrare än jag från början tänk mig. Så nej jag tror jag struntar i det även om det säkert är jättebra. Samma sak med ratten. Jag vet med mig sen tidigare att jag faktiskt nästan aldrig växlar manuellt så paddlar känns oviktigt. Samma sak med bättre ljudanläggning. Onödigt mycket pengar.

Men nu blir det en LÅÅNG väntan på bilen :wink:
Ja man hinner tänka en del i väntan på bilen :D Men det är en ruskigt komplett och rätt bil! Luftfjädringen är skön och gör att T8:an känns lättare än sina 2,2 ton. 360-kameran är en kul grej men vid backmanöver vill jag ändå ha bästa möjliga sikt bakåt och slår över till bara backkameran så den hade räckt. Det är riktigt bra tryck i standard-ljudanläggningen med subwoofers också.
Du väntar inte förgäves!
Användarvisningsbild
av macula
#1235526
Idag hände det. Bilen står nu som byggd i "min volvo" och 6 månaders väntan snart över.
Jag har fått preliminär lev.datum 12/3 för min T8 Inscription.
Ska bli såååå j..la kul :D
av lny
#1235527
Volvordesign89 skrev:
CuteLunatic skrev:
lny skrev:Beställde en XC60 T8 R-design den 22:a feb, jäklar vad svårt det var att bestämma sig för vad man skulle ha för olika tillägg, det blev lite mer än jag hade planerat från början. Men jag tror inte jag ångrar mig när jag väl får leverans på den, då det känns som jag har fått med det mesta jag vill ha.
Leverans i Juli enligt säljaren.
I offerten står det 390 Hk medans det står 400 Hk på minvolvo.volvocars.se, någon som vet vad som gäller? Är det något mer som kan ha förändrats?

XC60 T8 R-DESIGN
Passion röd
Teknikpkt Pro (Head Up Display, In/ut speglar aut avbländ, Intellisafe Surround BLIS,
Navigation, Parkeringskamera bak, Smartphone Integration, Strålkastare Dynamisk LED)
Loungepaket Pro R-Design (Dynförlängning fram, Förarstol elmanövrerad, Nappa Läder Komf Ventiler,
Passagerarstol elmanöv, Ryggmassage i framstolar, Sidostöd framstolar elman, Stolsminne passagerarstol)
SensusCon. Bowers&Wilkins
Parkeringskamera 360°
Mörkt tonade rutor 5 st
Akustik rutor
Aktiv Chassi Luftfjädring
Låter som en fin bil. Du ska inte ha panoramaglastaket eller? :?:
Standard på T8
Precis det ingår som Standard. Hörde ett rykte om att de har utökat tankvolymen på 2019 modellerna, någon som vet om det finns någon sanning bakom detta rykte? Dessutom I offerten står det 390 Hk medans det står 400 Hk på minvolvo.volvocars.se när jag tittar på min order.
av lny
#1235565
fragge skrev:Ja, 70 liter tank på MY19.
Ja, 390hk i MY19 p.g.a. nytt partikelfilter.
Kanon med tankvolymen, 50L var lite i snålaste laget. Jag har försökt hitta uppgifter om MY19 och skillnader mot MY18 men kan inte hitta någon officiell information.

Ang. minvolvo.volvocars.se måste säga att jag tycker det är riktigt dåligt att man inte kan se till att ha rätt information när man kollar på sin order där.
Dessutom hur lång tid tog det innan ni kunde se planerad byggvecka?
av fragge
#1235576
XC60 MY19 är inte presenterad ännu, detaljerna kommer väl när den presenteras senare i år.
Användarvisningsbild
av betterlead
#1235661
lny skrev: Dessutom hur lång tid tog det innan ni kunde se planerad byggvecka?
Lade min order den 14 december. Har ännu ingen leveransvecka i minvolvo...
Användarvisningsbild
av betterlead
#1235668
fragge skrev:XC60 MY19 är inte presenterad ännu, detaljerna kommer väl när den presenteras senare i år.
Var fick du tag på uppgiften om att tankvolymen skulle bli 70 liter? Eller kanske, är det en säker källa du fått den ifrån?
Dessutom, vet du om det gäller alla XC60? Det har ju varit lite skillnader så här långt - 50 eller 60 liter på olika modeller/motorer.


Jag är himla nyfiken på om min kommande T8:a kan tänkas få en större tank. Min säljare har ingen aning.
  • 1
  • 47
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51
  • 228

Casual dating at its finest – join the leadi[…]

Överhettad passat b5

Hjälp! Köpte min Passat 1.8t -99 fö[…]

Hej! Jag köpte en v70n 2,4d från 07 ida[…]

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]