Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av LaserJet
#1232859
Eller så beställer man från Heico och får lite extra mos.... (installeras hos din handlare som har Heico)
Som till T8 exempelvis +70Nm, 20Hk

Elasticity 80-160 km/h*
Heico 9,87 s (80-200: 15,32 s)
Volvo original 15,8 s (80-200: 20,71 s)

Dyrt som pocker men blir en racer i hela registret :mrgreen:

Kör så det ryker!
LJ
av mackann
#1232878
På onsdag eller torsdag får jag hämta ut min, står fortfarande v10 som leverans i min volvo dock :lol:
Motor Bensin 4cyl 250hk/183kW
Växellåda Automat AWTG-81 SC AWD
Kaross Täckt
Färg Electric silver Met. 477
Inredning Läder Vent Bl/Charc RC40
Klimatpaket Volvo on Call: Baksätesvärme, Programbar bränslevärmare, Rattvärme, Spolmunstycke
eluppvärmda, Volvo on Call
Teknikpkt Pro V90/CC/XC: Head Up Display, Intellisafe Surround, BLIS:Radar för död vinkel, Cross
Traffic Alert, Rear Collision Warning, In/ut speglar aut avbländ, Navigation, Parkeringssensor fram/
bak, Parkeringskamera bak, Strålkastare Dynamisk LED
Lounge Pro XC60: Akustik rutor, Eluttag 230V bak, Dynförlängning m sidostöd, Instrumentpanel,
klädd., Klimatautomatik (4zon), Nappa Läder Komfort, Passagerarstol elmanöv
Paket
Sportratt, Park Assist Pilot, Dragkrok halvautomatisk, Borttag emblem bakluckan, Aktiv Chassi
Luftfjädring, Digitalradio DAB+, Panoramaglastak, Sensus9" PS BowersWilkins, Parkeringskamera
360°, Ryggmassage i framstolar, Smartphone Integration, Alcohol lock Prep
Option
Tillbehör ISOFIX-fästen nymont fram
Användarvisningsbild
av LaserJet
#1232947
Min har inte uppdaterats sedan 1:e februari
Så att man skall kunna följa sin bil i tillverkning-/leveransprocessen stämmer ju inte riktigt.

Bättre att jaga sin säljare som har senaste statusen
Får väl se om den uppdateras innan bilen står i bilhallen klar för hämtning :mrgreen:
av PartyNordmann
#1233000
PartyNordmann skrev:Bild

Uppdaterades till vad?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Byggd i Torslanda! Vad man har väntat sen 2017-09-04!!!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av zsh
#1233207
Igår blev min officiellt beställd :-)
XC60 T8 Inscription, Teknikpaket (navi, led, smartphone integration, backkamera), dragkrok, vinterdäck, intellisafe surround.

Nu är det bara väntan......
Användarvisningsbild
av chrisrolex
#1233218
Hoppas det inte är någon av er som väntar på en röd XC60 R-design (T8?).

http://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4stsveri ... -1.5192550

Ser ut att vara en batteribrand. Placeringen av batteripaketet är just vid kardantunneln, men har svårt och tyda från bilderna om det är någon lucka eller ej vid vänster framskärm.


EDIT: Som therep påpekar längre ner så handlar det inte om en T8.
Senast redigerad av 1 chrisrolex, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av modig
#1233262
Fanns en liten chans att min T8 skulle komma till sthlm på måndag. Nu känns det rätt så kört om det inte går flera transporter/dag. Oklart hur många de skickar upp.

Min säljare sa - "om du har tur på måndag, annars nästa måndag." Min T8 blev färdigbyggd i fredags. :roll:
av therep
#1233309
chrisrolex skrev:Hoppas det inte är någon av er som väntar på en röd XC60 R-design (T8?).

http://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4stsveri ... -1.5192550

Ser ut att vara en batteribrand. Placeringen av batteripaketet är just vid kardantunneln, men har svårt och tyda från bilderna om det är någon lucka eller ej vid vänster framskärm.
Det är inte en T8, den har främre dimljus.
  • 1
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 227
Bakfjädrar.

Kolla Skandix i Tyskland också, sök p&a[…]

Börja med att plocka loss tryckgivaren nä[…]

Ser ut att komma från det lilla hålet […]

Din LMM (MAF) är bytt och den är fel ti[…]