Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1194474
Manuella lådorna till VEA är väl inte så tokiga om man jämför med vad som varit.
Användarvisningsbild
av MartinS
#1194479
W.A.P.E. skrev:Manuella lådorna till VEA är väl inte så tokiga om man jämför med vad som varit.
Jag tycker också VEA manuella är bra men de precis innan i början på 2010-talet har väl varit sådär. De bästa manuella volvolådorna tycker jag nog var i början på 2000-talet, det var ganska trevliga manuella lådor. Hette dom M56 eller något sånt?
Användarvisningsbild
av modig
#1199975
Tja,

Vad tror ni om en kommande T5 hybrid eller framhjulsdriven XC60. Måste komma under 130g annars blir det en annan bil för mig.

Varför tror ni att just v46 är veckan då de kopplar på nya motorer?

Tror många blev lite överraskade över att XC40 inte hade flera motoralternativ.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1199981
V20 och V46 har jag för mig är datum för ÄT (ändringstillfälle) i fabriken.

De ville ju inte säga nåt om T5 TE på Volvo Studio nu i helgen så den "bör" inte komma redan nu V46, i nån modell.
av kajsson
#1200197
Var en runda förbi min Volvo-återförsäljare i helgen där säljaren nämnde att en T4 var på ingång men han kunde inte säga när. När tror ni isf en sådan skulle komma? Dessutom nämnde han att vid omdelbar beställning skulle leverens ske i april, borde inte det öppna upp för besätllningar till nytt modellår snart?
Användarvisningsbild
av V9097
#1200434
Derank skrev:T4 Tror Jag inte blir kul i ett kassaskåp som xc60
Jo, lite i klenaste laget kanske med 190hk/300Nm i en XC60, men som instegsmotor tror jag den blir helt ok. Vet någon om det är det är FWD eller AWD som ska erbjudas till T4?
Användarvisningsbild
av modig
#1200470
Tja,

Har fått en update och det kommer nya alternativ v50 (beställning januari) för leverans till sommaren. Nu är det ca 6 månaders beställningstid.

Satan va tryck det är på bilarna. Mer taggad på X3an om alla ska bränna runt i XC60. Ska komma som hybrid till sommaren..
av titanum
#1200515
modig skrev:Tja,

Har fått en update och det kommer nya alternativ v50 (beställning januari) för leverans till sommaren. Nu är det ca 6 månaders beställningstid.

Satan va tryck det är på bilarna. Mer taggad på X3an om alla ska bränna runt i XC60. Ska komma som hybrid till sommaren..
Fick du lite pejl på vad som väntas?

Nya X3:an ser också lovande ut så klart alternativ - eller hoppas på megakampanjer på XC90. Synd att nya XC60 tappat lite av tuffheten. Mer "exklusivt" på de nya XC60 än sportigt/maffigt tycker jag. Läge att kolla på nytt och splittrande nu inte minst med de nya straffskattereglerna.
Användarvisningsbild
av modig
#1201292
Tyvärr inte men man kommer troligen kunna beställa en diesel som släpper ut mindre än 130g c02, framhjulsdrift på en diesel eller svagare alternativ skulle jag gissa på.

Slipa med tandkräm. Polera med wax sedan. Det[…]

Det funkar väl utan gummi också. Jag […]

Ingenting. Det va låååå&ar[…]

Uppföljning mjukvara 2024

Upptäckte ytterligare en ny egenskap med mjuk[…]