Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Dex
#1237530
Ilduce77 skrev:
MartinS skrev:Tjoho, nu finns det manuell låda! D4 AWD manuell från 416kkr vad det verkar? Tänk om den kommer till T5 eller T6 AWD också, då kan jag nog inte hejda mig längre... Fast det lär ju inte hända :???:
Ok.. 19.000 kr för automat.. Är inte det ganska saftigt? :)
Det var någon som jämförde så här:
Köpa en bil utan automatlåda idag är som att köpa en platt-TV utan fjärrkontroll. :)
Förr hade vi inte ACC i bilarna men de flesta har det idag.
Ligger nog lite sanning i det.
av mikebike
#1237550
Dex skrev:
Ilduce77 skrev:
MartinS skrev:Tjoho, nu finns det manuell låda! D4 AWD manuell från 416kkr vad det verkar? Tänk om den kommer till T5 eller T6 AWD också, då kan jag nog inte hejda mig längre... Fast det lär ju inte hända :???:
Ok.. 19.000 kr för automat.. Är inte det ganska saftigt? :)
Det var någon som jämförde så här:
Köpa en bil utan automatlåda idag är som att köpa en platt-TV utan fjärrkontroll. :)
Förr hade vi inte ACC i bilarna men de flesta har det idag.
Ligger nog lite sanning i det.
Eller köpa en SUV utan AWD?
Användarvisningsbild
av Dex
#1237598
Eller köpa en SUV utan AWD?
Ja du har nog lite rätt i det också. :lol:
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1237669
Den jagar ner ännu mer mot XC40 pris :)
av Linqid
#1237699
Rätta mig om jag har fel, men en XC60 D3 FWD med manuell låda (erbjuds ej med automat) startar på 359 000 kr. En XC60 T5 FWD med automat startar på 386 900 kr. "Räkna bort" påslaget om 19 900 kr för automat på T5 (som inte erbjuds med manuell) och vi får ett pris om 367 000 kr.

En skillnad om 8 000 kr. Vart jag vill komma är, att om man inte har en väldig förkärlek för manuella dieslar (hur man nu kan ha det) eller en väldigt spikad budget, så är man på gränsen till korkad om man väljer en 150-hästars diesel före en 250-hästars bensinare när skillnaden är så liten.

Men, med det sagt, så lär det säkert komma rabatterade specialerbjudanden på D3 framöver som inte gäller andra alternativ.
#1237710
Linqid skrev: ... :P om man inte har en väldig förkärlek för manuella dieslar (hur man nu kan ha det)
Dieselmotorer går bara att köra ordentligt med en manuell låda. :P
Men det är mina upplevelser...
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1238593
Nu kom AWD och automatlådekampanj, V90 XC60
D3 erbjuds märkligt nog inte med automat, tråkigt, hade ju nästan gått att få in som tjänstebil isf.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1238596
betterlead skrev:
Linqid skrev: ... :P om man inte har en väldig förkärlek för manuella dieslar (hur man nu kan ha det)
Dieselmotorer går bara att köra ordentligt med en manuell låda. :P
Men det är mina upplevelser...
Jag håller med på den, tycker iofs det om bensin med.
(vissa situationer med släp osv kan auto va fint)
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1238598
Linqid skrev:Rätta mig om jag har fel, men en XC60 D3 FWD med manuell låda (erbjuds ej med automat) startar på 359 000 kr. En XC60 T5 FWD med automat startar på 386 900 kr. "Räkna bort" påslaget om 19 900 kr för automat på T5 (som inte erbjuds med manuell) och vi får ett pris om 367 000 kr.

En skillnad om 8 000 kr. Vart jag vill komma är, att om man inte har en väldig förkärlek för manuella dieslar (hur man nu kan ha det) eller en väldigt spikad budget, så är man på gränsen till korkad om man väljer en 150-hästars diesel före en 250-hästars bensinare när skillnaden är så liten.

Men, med det sagt, så lär det säkert komma rabatterade specialerbjudanden på D3 framöver som inte gäller andra alternativ.
Ja men såhär har det ju sett ut jättelänge, T5 billigare än en D4 med aut.
Dock verkar folk inte sugna på förbrukningen på 1l/mil, måste väl vara det?
Överhettad passat b5

Hjälp! Köpte min Passat 1.8t -99 fö[…]

Hej! Jag köpte en v70n 2,4d från 07 ida[…]

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]

Däckslitage insidan.

Hjulinställning är enda utvägen.