Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ilduce77
#1165509
Derank skrev:Inscription, B&W och luftfjädring är ju ett krav på en sån där kärra, iaf om jag skulle köpa en.
Håller med om B&W, men jag har inte lyssnat på en som har bara HP och baslåda.. Hade nog grämt mig om jag inte valt till B&W.

Kan någon förklara varför man måste ha elstol på passagerarsidan om man ska ha B&W? Det blir ju ytterligare 5-6000 kr..

Jag har aldrig testat luftfjädring. Är det stor skillnad?

Prisskillnaden blir samma ändå, men dyrt blir det.. :)

Varför vill du ha Inscription istället för R-design? Jag har svårt att välja vilket som är snyggast på Xc90, men på xc60 tycker jag R-design är snyggare..
Användarvisningsbild
av Ilduce77
#1165523
Ilduce77 skrev:
Det var i och för sig lite konstigt att om man väljer en T8, så startar den som grund på Inscription, men om man ändrar från inscription till R-design så sjunker priset med 22.000 kr. Är det en bugg i "Bygg din Volvo"? R-design är ju annars 5000kr dyrare än Inscription.

Har för mig att jag läst eller hört att luftfjädring ska vara standard på T8, men den kostar 26.000 i Bygg din Volvo. Jag kanske bara har drömt det.. :)
Såg nu att luftfjädring är standard i T8 Inscription och inte i R-design. Det förklarar prisskillnaden..
av Primus
#1165565
LazerHawke skrev:
Primus skrev:Trevligt att kunna bygga en ny XC60 nu. Det blir inte billigt...
är väl inte så mycket dyrare än den d6 du kör nu? ;)
Sanningen smärtar ibland..;)
av Tenn
#1165567
Tänkte kolla skillnad på utrustningsnivåerna men ser två problem i deras bil konfigurator..
1. Det går inte att markera texten som visar vad som ingår i de olika nivåerna. Skulle vilja stapla upp i Excel och jämföra på en sida.
2. För Inscription och R-Design lyder rubriken, standardutrustning utöver Momentum resp standardutrustning utöver Inscription.... Dock listar de mycket som ingår i den lägre nivån. Alltså inte bara utöver.

Det här gör det svårt att jämföra på ett bra sätt. Synd att dom har så enkla buggar i sitt system.

Priset drar iväg galet mycket också! Det ksotar på att köpa den "lilla" SUV'en från Volvo..
Användarvisningsbild
av iigloo
#1165604
Volvo är sannerligen inget för vanliga svensson längre. Alla nya modeller ligger minst 100kkr över de gamla. Så då kommer den intressanta frågan. Varför Volvo?
av linnnet
#1165610
Lyckas inte se i konfiguratorn - vad kna man få för integrerade bilbarnstolar i bilen? Är det endast mitten bak eller ytterplatserna?

Rörande konfiguratorn kan jag hålla med att det finns viss förbättringspotential men generellt tycker jag Volvos konfigurator är överlägen konkurrenternas (merca, bmw, audi, vw etc - där har jag blivit fullständigt tokig på konfiguratorn).
av grålle1
#1165667
iigloo skrev:Volvo är sannerligen inget för vanliga svensson längre. Alla nya modeller ligger minst 100kkr över de gamla. Så då kommer den intressanta frågan. Varför Volvo?
Fråga någon av alla dem som tidigare fnyst åt Volvo men nu tålmodigt står i kö och väntar på leverans av sin första Volvo...! :wink:
av Lövet
#1165672
"Vanligt" folk har inte köpt nya Volvo på 20 år. Det är 75%+ tjänstebilar som säljs. Och de tycks onekligen tycka att Volvo gör mycket rätt numera.
av Primus
#1165678
iigloo skrev:Volvo är sannerligen inget för vanliga svensson längre. Alla nya modeller ligger minst 100kkr över de gamla. Så då kommer den intressanta frågan. Varför Volvo?
Dom tror det är så de kan tjäna mest pengar. Träffar de rätt så har de dessutom rätt.

Byte till sommarhjul med nya däck på. […]

Kina

Okej tack ska undersöka detta vidare

Möjligt att dom försökt bryta rattl[…]