Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1237804
Linqid skrev:
least skrev:Utifrån din beskrivning så tycker jag det låter som att Volvo har en annan definition på vad lyx är jämfört med tyska märken. Och att beställa en mer högupplöst skärm är något som Volvo kan göra "närsomhelst".

Om du jämför tyska märken med Volvo som utgångspunkt, finns det inget som Volvo är bättre på? Tänk på att Volvo inte har samma kärnvärden som Mercedes och BMW.
Förstå mig rätt, jag gillar Volvo och jag gillar deras avskalade interiörer med skandinavisk touch. Däremot tycker jag att man inte lyckas hela vägen, utan missar många detaljer (som hade höjt helheten). Och det är väl också den kritiken som ofta kommer från motorjournalister, att interiören i regel är i nivå med tyskarna, men inte till hundra procent.

Det finns mycket Volvo är bra på. Hög säkerhet, prisvärda i relation till utrustning, bra komfort och körkänsla, mycket trevlig design, etc. Men jag saknar det lilla extra. Volvo gör så pass bra och åtråvärda bilar idag att deras designers förtjänar att lägga den där extra kronan på smågrejerna som gör skillnaden. För precis som du säger så handlar det inte om att man inte kan.
Mercedes interiörer ser ju hemska ut. Tyvärr, för annars verkar bilarna bra med bättre bagage än Volvo nuförtiden. På tok för mycket olika konstiga former och detaljer som inte harmonierar för fem öre. Lite som Bentley eller en rapparvilla, det ska se dyrt ut men behöver inte vara snyggt. BMW och Audi är mer på rätt spår då, nya A6 ser ju faktiskt riktigt bra ut inuti, ska bli spännande att se kombin.
av Linqid
#1237821
SBergdahl skrev:Mercedes interiörer ser ju hemska ut. Tyvärr, för annars verkar bilarna bra med bättre bagage än Volvo nuförtiden. På tok för mycket olika konstiga former och detaljer som inte harmonierar för fem öre. Lite som Bentley eller en rapparvilla, det ska se dyrt ut men behöver inte vara snyggt. BMW och Audi är mer på rätt spår då, nya A6 ser ju faktiskt riktigt bra ut inuti, ska bli spännande att se kombin.
Gillar inte nuvarande A-klass eller C-klass (alla varianter, även GLC m.fl), men däremot E- och S-klass. Oavsett vilket så var det inte främst designen jag syftade på, utan att man månar om kvalitetskänslan och materialval ner i minsta detalj på ett sätt om inte Volvo gör. Likaså tycker jag gäller för BMW och Audi.

Med det sagt tycker jag ändå att Volvo gör mycket fina och trevliga bilar, och nya V60 är nästintill en fullpoängare (med reservation för att jag inte kört den). En V60 T6 AWD kan mycket väl bli nästa bil, eller kanske en med hybriddrivlina. Men det får bli om ett par år.
Användarvisningsbild
av GT-mannen
#1239684
Om man är sugen på att syna nya V60:n så finns den att beskåda i Kungsträdgården i Stockholm (dock inte den 20/3 och 21/3 då det tydligen är stängt).

Själv var jag där idag och kollade och upplevelsen var både positiv och negativ. Bland allt som var positivt var att stolarna är hur sköna som helst att sitta i och den utdragbara sitsen passade mig eftersom jag har långa ben. Det enda negativa var öppningsvinkeln på bagageluckan. Fullt öppen hade jag stängningsknappen i ögonhöjd :-O) , så det är alltså inte full ståhöjd med öppen lucka för en normallång person (jag är 1,83).

/Håkan
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1239717
Ingen av de två föregående V70 orna har väl haft det heller? Jag tror jag duckar in i mitt bagage iaf.. Fast uppenbarligen utan att tänka så mycket på det :-P
av Kingcool
#1239725
GT-mannen skrev:Om man är sugen på att syna nya V60:n så finns den att beskåda i Kungsträdgården i Stockholm (dock inte den 20/3 och 21/3 då det tydligen är stängt).

Själv var jag där idag och kollade och upplevelsen var både positiv och negativ. Bland allt som var positivt var att stolarna är hur sköna som helst att sitta i och den utdragbara sitsen passade mig eftersom jag har långa ben. Det enda negativa var öppningsvinkeln på bagageluckan. Fullt öppen hade jag stängningsknappen i ögonhöjd :-O) , så det är alltså inte full ståhöjd med öppen lucka för en normallång person (jag är 1,83).

/Håkan
Det var inte så att den bara var inställd på det låga läget? Vet att på min xc60 så kan man välja hur långt upp luckan skall gå nämligen!
av Linqid
#1246324
Såg nya V60 i trafik för första gången idag, men tyvärr bara från sidan och bakifrån (låg snett framför mig i långa köer). En sandfärgad Inscription, alltså i princip identisk med pressbilen. Väldigt, väldigt snygg av det jag kunde se!

Detta skedde i Göteborg, och här brukar det sällan dröja länge innan man ser en ny Volvo i trafik efter lansering.
  • 1
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 42

Städat i min V70 D3 my-11. Köpte en V90[…]

Borta länge från forumet. Har nyss k&o[…]

Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]

Framhjulslager V50

Jag har köpt 2st framlager på Biltema m[…]