Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Linqid
#1234362
refbob skrev:Prisvärd tycker jag V60 inte är. Min XC70 sport var ju bra laddad för "bara" 440´ på papperet. Nu får man ju bara en snikbil utan AWD o bättre markfrigång för 500´ på papperet. Får hoppas på bra rabatter om 1 år när det är dags att byta till en V60CC??. Nu är då en fattigt utrustad V60 inget alternativ även om dem ser fina ut.
Blir ju dock lite skevt att jämföra en bil av sin sista årsmodell med en splitter ny modell. En "bra laddad" XC70 D5 AWD var ju knappast gratis år 2007...
Användarvisningsbild
av Derank
#1234371
W.A.P.E. skrev:
Derank skrev:Kampanjerna är inte igång än, vilket dom är på V90

TEX:

Volvo V90 D3, Business 309 900:-
Volvo V90 D4, Business 329 900:-
Volvo V90 T4, automat, Business 314 900:
Var hittar du dessa, iaf 5000:- under Bilias priser.
Jag tog bara ett exempel för att visa att V90 kampanjas, just de där var nog från bilbolaget
av joysam
#1234382
refbob skrev: Prisvärd tycker jag V60 inte är. Min XC70 sport var ju bra laddad för "bara" 440´ på papperet. Nu får man ju bara en snikbil utan AWD o bättre markfrigång för 500´ på papperet. Får hoppas på bra rabatter om 1 år när det är dags att byta till en V60CC??. Nu är då en fattigt utrustad V60 inget alternativ även om dem ser fina ut.
Om du bygger ihop en D4 för 500', vilken utrustning saknar du då?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av joel80
#1234392
W.A.P.E. skrev:Undrar vad utsläppet på T6 TE blir, Bör ju bli under V90 T8's 47gram.
Isåfall kan bonus-skatten bli minst mellan 20-25 000:- . (Passat GTE ligger på ca 28 000:- )
ELLER ska det börja räknas WLTP utsläpp i September (som görs om till NEDC) så blir det kanske inget vidare?
Bonus - Malus räknas mot NEDC fram till 2020.. Eller om det var till och med 2020. Sen går man över på WLTP och då blir det sämre för hybriderna.
av dfa
#1234426
W.A.P.E. skrev:Undrar vad utsläppet på T6 TE blir, Bör ju bli under V90 T8's 47gram.
Isåfall kan bonus-skatten bli minst mellan 20-25 000:- . (Passat GTE ligger på ca 28 000:- )
ELLER ska det börja räknas WLTP utsläpp i September (som görs om till NEDC) så blir det kanske inget vidare?
Verkar som om det blir samma för både T8 TE och T6 TE enligt detta databladet ( 47g-49g CO2)
https://www.media.volvocars.com/global/ ... oad/224147

Intressant är att samma datablad även verkar innehålla förbrukning och utsläpp enligt WLTP för samtliga motorer
och att D3:an verkar ha några gram *större* CO2 utsläpp än D4:an (?) även enligt NEDC.

Eller läser jag fel?
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1234442
dfa skrev:
W.A.P.E. skrev:Undrar vad utsläppet på T6 TE blir, Bör ju bli under V90 T8's 47gram.
Isåfall kan bonus-skatten bli minst mellan 20-25 000:- . (Passat GTE ligger på ca 28 000:- )
ELLER ska det börja räknas WLTP utsläpp i September (som görs om till NEDC) så blir det kanske inget vidare?
Verkar som om det blir samma för både T8 TE och T6 TE enligt detta databladet ( 47g-49g CO2)
https://www.media.volvocars.com/global/ ... oad/224147

Intressant är att samma datablad även verkar innehålla förbrukning och utsläpp enligt WLTP för samtliga motorer
och att D3:an verkar ha några gram *större* CO2 utsläpp än D4:an (?) även enligt NEDC.

Eller läser jag fel?
Samma får jag det till. Något gram högre för D3 på nåt ställe. Det är väl ganska rimligt. Att en likadan motor med lägre toppeffekt skulle dra mindre när båda utnyttjar samma effekt har ju aldrig varit rimligt.

Kul att se att T6ans wltp siffror ser hyfsat rimliga ut. I linje med alla normalstora bensinbilar senaste femton-tjugo åren.. ;-)
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1234464
Derank skrev:
W.A.P.E. skrev:
Derank skrev:Kampanjerna är inte igång än, vilket dom är på V90

TEX:

Volvo V90 D3, Business 309 900:-
Volvo V90 D4, Business 329 900:-
Volvo V90 T4, automat, Business 314 900:
Var hittar du dessa, iaf 5000:- under Bilias priser.
Jag tog bara ett exempel för att visa att V90 kampanjas, just de där var nog från bilbolaget
Ja det är helt ok, va ju bra priser. Att jag inte sett dem beror nog på att det är ett arktiskt bolag :)
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1234468
SBergdahl skrev:
dfa skrev:
W.A.P.E. skrev:Undrar vad utsläppet på T6 TE blir, Bör ju bli under V90 T8's 47gram.
Isåfall kan bonus-skatten bli minst mellan 20-25 000:- . (Passat GTE ligger på ca 28 000:- )
ELLER ska det börja räknas WLTP utsläpp i September (som görs om till NEDC) så blir det kanske inget vidare?
Verkar som om det blir samma för både T8 TE och T6 TE enligt detta databladet ( 47g-49g CO2)
https://www.media.volvocars.com/global/ ... oad/224147

Intressant är att samma datablad även verkar innehålla förbrukning och utsläpp enligt WLTP för samtliga motorer
och att D3:an verkar ha några gram *större* CO2 utsläpp än D4:an (?) även enligt NEDC.

Eller läser jag fel?
Samma får jag det till. Något gram högre för D3 på nåt ställe. Det är väl ganska rimligt. Att en likadan motor med lägre toppeffekt skulle dra mindre när båda utnyttjar samma effekt har ju aldrig varit rimligt.

Kul att se att T6ans wltp siffror ser hyfsat rimliga ut. I linje med alla normalstora bensinbilar senaste femton-tjugo åren.. ;-)
Skit då blir det ingen högre bonus-fördel vare sig för T6 eller T8! Allt hänger alltså på T5 TE som dröjer och dröjer.

Ja T6 WLTP ljuger man inte bort, alla "fel" för o få låg förbrukning, automat, AWD och på det Volvos tunga bilar... banta!
  • 1
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 42
Clean Zone Interior Package

Tjena. Jag har försökt labba med den fun[…]

Jag tänker att eftersom vvt-enheterna ä[…]

Bra, då har vi rett ut detta. Besiktningsman[…]

Kunde läsa av strömmen till pedalen och […]