Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Anmg
#1234170
Är jag blind, eller kan man inte välja till tonade rutor någonstans? :)

Synd på att dom släpar med fler motoralternativ, hade gärna sett T5 AWD om det nu någonsin kommer.
Och sen tycker ja den verkar prisvärd, men det lutar ju då åt att det kommer ta ett halvår minst att få en bil byggd om man skulle beställa.
Användarvisningsbild
av AndreasThn
#1234173
Anmg skrev:Är jag blind, eller kan man inte välja till tonade rutor någonstans? :)

Synd på att dom släpar med fler motoralternativ, hade gärna sett T5 AWD om det nu någonsin kommer.
Och sen tycker ja den verkar prisvärd, men det lutar ju då åt att det kommer ta ett halvår minst att få en bil byggd om man skulle beställa.
Neh hittade inte det helller, fann inte integrerade barnstolar heller :(

Snygg dock, undrar om/när det kommer en fullel-drivlina.
Användarvisningsbild
av Magnus-B
#1234174
Ser dåligt ut, jag hittar det inte i appen i allafall.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av V9097
#1234175
Igen måste jag säga att nya V60 är otroligt snygg! :-)-) Verkligen ett stort kliv upp från gamla V60, som visserligen också är en snygg bil men som börjar kännas just gammal.

Jag var först eld och lågor och tänkte direkt att detta blir min nästa tjänstebil, om ca ett år. Nu när jag har läst på lite mer så inser jag ett jag hellre vill ha en V90 trots allt, pga utrymmen. Lastytans längd i V90 är tex 15cm längre. Och det är väl precis så Volvo vill ha det, att 90-serien är mer attraktiv än 60-serien. V60 är helt klart snyggare, men V90 är också en riktigt snygg bil.
Nåja, jag ska jämföra båda bilarna ordentligt när tillfälle ges. Provlasta barnvagn och provsitta alla platser i bilen. Det som talar för V60, utöver utseendet, är att den antagligen är riktigt fin på vägen. Samma fina chassiekomponenter som i 90-serien, men i en mindre bil.

Lite besvikelse också att motorprogrammet är så lustigt:
-Varför två TE-varianter som ligger så nära varandra i effekt, 340 respektive 390 hk? T6 TE skulle haft 40hk mindre och därmed en lägre prislapp.
-Inte ett ord om D5, T4 och T3
-Initialt finns ingen diesel med AWD, det här känns verkligen som en miss.
av Anmg
#1234176
V9097 skrev:Lite besvikelse också att motorprogrammet är så lustigt:
-Varför två TE-varianter som ligger så nära varandra i effekt, 340 respektive 390 hk? T6 TE skulle haft 40hk mindre och därmed en lägre prislapp.
-Inte ett ord om D5, T4 och T3
-Initialt finns ingen diesel med AWD, det här känns verkligen som en miss.
Kan bara hålla med, hade dom fått ner till T3 med elmotor så hade dom väll knappt sålt nått annat :)

Ne Volvo, ut med mer motoralternativ! Även om en T6awd känns intressant, så är den ändå en bit bort för mig.
Användarvisningsbild
av V9097
#1234179
Jag insåg just också att erbjudandena redan har börjat. Intellisafe assist är inte standard, men det kostar bara 900:- extra att få en momentum edition :-) Då får man 12,3" förardisplay också
Användarvisningsbild
av Perra83
#1234213
Kan man anta att T6/T8 TE är i AWD utförande?
Håller med om att T6 TE skulle haft lägre effekt och då kostat lite under 500000kr. T8 kunde haft 400 men det får den kanske med Polestar :wink:
Användarvisningsbild
av Någonting
#1234225
AndreasThn skrev:
Anmg skrev:Är jag blind, eller kan man inte välja till tonade rutor någonstans? :)

Synd på att dom släpar med fler motoralternativ, hade gärna sett T5 AWD om det nu någonsin kommer.
Och sen tycker ja den verkar prisvärd, men det lutar ju då åt att det kommer ta ett halvår minst att få en bil byggd om man skulle beställa.
Neh hittade inte det helller, fann inte integrerade barnstolar heller :(

Snygg dock, undrar om/när det kommer en fullel-drivlina.
Barnkudde finns visst inte på bilen. De svarade på det under en stream:ad Q&A som de hade när de visade bilen.
Användarvisningsbild
av AndreasThn
#1234228
Någonting skrev: Barnkudde finns visst inte på bilen. De svarade på det under en stream:ad Q&A som de hade när de visade bilen.
Men va besviken jag blir :(

Sonen som är 7år sitter nu på bältekudde med ryggstöd men håller på att växa ur det (snart 1,4m lång) och vore smidigt med integrerad kudde till nästa bil.
Användarvisningsbild
av V9097
#1234231
Perra83 skrev:Kan man anta att T6/T8 TE är i AWD utförande?
Håller med om att T6 TE skulle haft lägre effekt och då kostat lite under 500000kr. T8 kunde haft 400 men det får den kanske med Polestar :wink:
Ja, det är bekräftat att den är fyrhjulsdriven. Det verkar vara en nedtrimmad T8. I V60 T6 TE har bensinmotorn 253hk, i V60 T8 303hk. Elmotor och batteri verkar vara samma utförande i båda.
  • 1
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 42
Bakfjädrar.

För min del är det lite värre. R-[…]

Alla AC-system läcker. Ofta kan det dr&oum[…]

Vi som beställt nya XC60

Man kan ju ladda batterierna när man k&oum[…]

Har precis hämtat en my24. Elvärmare[…]