Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1232758
frasse4 skrev:
SBergdahl skrev: Den moderna skylten blev krav 73, samma år som den där bilen är från enligt registret. Men kontrollmärket kom först 74 enligt Wikipedia, innan dess sattes märket i kupén (och ett besiktningsmärke på sidorutan). Så att vara utan verkar vara rätt autentiskt.
Där ser man, jag trodde de kom samtidigt :). Men skylten är väl en ny skylt utan EU-symbol, de gamla hade väl en 3:a med ett rakt sträck över?
Sorry för OT
Där går jag bet. Gamla typsnittet som Försvaret använder försvann samtidigt som nya skyltarna 73. Variationerna på typsnitt sen dess har jag ingen koll på. Men de såg väl i stort sett likadana ut åtminstone tills vändan med plastskyltar på 90-talet. Sen någonstans kom dagens typsnitt.
Användarvisningsbild
av joel80
#1232764
valln skrev:Om jag får med kvinnan på Volvos bilder och jag beställer direkt! :D

Annars är elbil också intressant men jag tror att en ren elbil i 60-serien med kanske 30-40 mil längd på batteriet dröjer några år tyvärr.. Hybrider tror jag bara är en dålig mellanprodukt till ren elbil eventuellt slår igenom.
Hellre tror jag på batteri och en jätteliten bensinmotor som nödhjälp.
Mmm.. Där det är en elbil i första hand men har typ räckviddsförlängare. Fast jag tar nog hellre extra batteri för den kostnaden/vikten en sån motor kostar. :)

Hyundai Kona Electric som kan börja beställas snart har fått 470km räckvidd enligt WLTP-cykeln! Kom igen nu Volvo! Kom in i matchen! :D

http://teknikensvarld.se/hyundai-kona-e ... il-585359/
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1232771
Snygg!! Hoppas det är rätt BILder. ;;-O ;;-O (W) vol:-) Jag tar en T5.
Användarvisningsbild
av Perra83
#1232776
Oj den blir nog läcker!!
Håller den samma klass som 90-serien då blir det affär! Gärna i CC utförande.
Användarvisningsbild
av slappadabas
#1232781
Någonting skrev:V60 kommer visst att visas nu den 21:a.

Enligt rykten så är det också V60 som figurerar i den här videon från Garmin:


Verkar få ett helt annat system än resten av SPA/CMA-bilarna som har visats hittills.
Wow!!!!!

Ser ut som en XC90 interiör.
Användarvisningsbild
av V9097
#1232793
Kollar man noga i mot slutet av teaservideon kan man se att innerdörrsidorna påminner mycket on XC60. Det finns också en bild på sidan av bilen fär det ser ut som fönsterlisterna är svarta, förmodat R-design.
Användarvisningsbild
av V9097
#1232826
Någon som vet om vi även får se V60 Cross Country nästa vecka?
av CuteLunatic
#1232838
V9097: Det tror jag inte, tyvärr.

Helvete va snygg den va dock. Volvo gick ifrån att vara medelmåttiga designmässigt, till att göra de snyggaste bilarna på marknaden, tycker jag iaf. Grymt :D
Användarvisningsbild
av grillchips
#1232840
Om bilderna stämmer (de lär inte vara långt från verkligheten annars) så är jag fan inte helsåld på baken. Det var jag å andra sidan inte på V90 heller under en väldigt lång tid och nu har jag ändå beställt en. Fortfarande inte övertygad, men tillräckligt antar jag. :D
Fronten däremot ser ut att få en fräsch uppdatering, undra om V60 kommer vara lika bred som V90? 8) :lol:
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 42

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]

Ja Harman kardon låter mycket sämre i g[…]