Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Turbodanne
#1196251
otown skrev:Dom befintliga bensinarna?
Om detta nu stämmer, vad kommer hända med dom som redan kommit ut?
Fixas i efterhand?

Vad är det som ska fixas? Dom är ju sålda innan dom nya avgasreglerna börjat gälla?
Användarvisningsbild
av LaserJet
#1196314
Pilla inte på mina hästkrafter, har jag beställt en bil med 254, 320 eller 407hk så skall detta levereras.
Annars förutsätter jag en rejäl kompensation eller möjlighet att avbeställa

Att det inte märks någon större skillnad är ju en sak men det hör inte hit.
Man gör inte så

Beställda bilar innan justering skall levereras med beställt antal hk
Bäst är ju såklart att de optimerar om bilarna för partikelfilter och ser till att bibehålla korrekt antal hästkrafter.

Kör så det ryker!
av OlofTV
#1196317
LaserJet skrev:Pilla inte på mina hästkrafter, har jag beställt en bil med 254, 320 eller 407hk så skall detta levereras.
Annars förutsätter jag en rejäl kompensation eller möjlighet att avbeställa

Att det inte märks någon större skillnad är ju en sak men det hör inte hit.
Man gör inte så

Beställda bilar innan justering skall levereras med beställt antal hk
Bäst är ju såklart att de optimerar om bilarna för partikelfilter och ser till att bibehålla korrekt antal hästkrafter.

Kör så det ryker!
Jag beställde med 254hk, men motorn är justerad till 250hk i "Min Volvo" utan någon information.




Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av LaserJet
#1196323
Trist, tycker du skall ta det med din säljare
Blir väl ÅF som får ta hand om de irriterade kunderna och de får väl ingen kompensation i sin tur...
Det är ju skriftliga köpekontrakt som skrivs så ändringar skall föregås av information och möjlighet att avbeställa, det är ju lagstadgat eller är det annorlunda när det gäller Volvo?

Förutsätter att information kommer från Volvo angående motorerna, jag väntar på mer komplettering men för min del är det "endast" leveranstiden som ställer till det.
av Vålvå
#1196324
OlofTV skrev:
LaserJet skrev:Pilla inte på mina hästkrafter, har jag beställt en bil med 254, 320 eller 407hk så skall detta levereras.
Annars förutsätter jag en rejäl kompensation eller möjlighet att avbeställa

Att det inte märks någon större skillnad är ju en sak men det hör inte hit.
Man gör inte så

Beställda bilar innan justering skall levereras med beställt antal hk
Bäst är ju såklart att de optimerar om bilarna för partikelfilter och ser till att bibehålla korrekt antal hästkrafter.

Kör så det ryker!



Dock står det 187kw på beställning, vilket är 250hk, på volvos hemsida står det fortfarande 187kw/254hk vilket inte stämmer.
187kw är 250hk.
Användarvisningsbild
av GT-mannen
#1196328
Vålvå skrev:Dock står det 187kw på beställning, vilket är 250hk, på volvos hemsida står det fortfarande 187kw/254hk vilket inte stämmer.
187kw är 250hk.
187 kW är 254 hk, inte 250 (man multiplicerar kW-antalet med 1,36, inte 1,34 som man gör i England för att få BHP istället för hk).

/Håkan
Senast redigerad av 1 GT-mannen, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Ilduce77
#1196356
Manhood skrev:Fick regbeviset på min T5 idag och där står även där 187kW = 254 hk
Snygg!

Till er som får sänkta hk, då får väl säljaren kompensera med gratis polestar. Det borde ju vara ett billigt sätt för återförsäljaren att kompensera. de lär ju inte betala fullpris för polestar.
av Vålvå
#1196377
GT-mannen skrev:
Vålvå skrev:Dock står det 187kw på beställning, vilket är 250hk, på volvos hemsida står det fortfarande 187kw/254hk vilket inte stämmer.
187kw är 250hk.
187 kW är 254 hk, inte 250 (man multiplicerar kW-antalet med 1,36, inte 1,34 som man gör i England för att få BHP istället för hk).

/Håkan
Kan vara det som är problemet :wink:
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 230

Jag håller med Frasse om loggan. Jag tycker […]

Har inte tid att skriva en arbetsbekrivning men l&[…]

Hej igen! Jag gör ett sista försök […]

Amazon rätt ratt?

Har en Amazon 70årsm med fjärilsratten […]