Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1210239
Solid vit är väl för de som går hem en timme tidigare och därmed inte har råd med metallic på tjänstebilen :D

Riktigt kass färg, har nog aldrig sett en bil som åldrats väl i den färgen. Tänk bara en gammal 850 i solid vit, blergh! ??:-/
#1210243
Jag har en solid vit s60 r-design tycker det är snyggt men en vit bil kommer jag aldrig köpa igen. Tvättade på måndagen men nu på torsdag är bilen svart prickig i baken, det hade inte synts på min gamla svart metallic.

Har de fått ordning på nyansskillnaderna med den vita metallic som lätt blir mellan plast delarna och resten av bilen?
#1210245
Jag misstänker att att ni som förespråkar vit metallic har nog inte sett skillnaden live mellan dessa? :) Kollar man på en del bilder så ser man knappt någon skillnad om ens något!

Ingen som har egen erfarenhet av båda färgerna?
#1210249
Tvärtom är det nog vi som sett den i verkligheten som är positiva. På bilder är skillnaden liten. I verkligheten enorm. Lacken skimrar och byter färg på ett härligt sätt. Solidvit är helt platt vit. Som att klä in bilen i A4-papper ;-)
#1210251
Det krävs utomhusljus för att färgen ska "komma fram". Här är en av få bilder där jag tycker det åtminstone skapligt kommer fram. Notera hur karossvecken blir knivskarpa av hur lacken beter sig, en solidvit bil blir platt.
Bild
#1210267
Det är off topic men måste bara visa den lustiga annons som visades under den fina xc90 i vitt. Jag gillar bilen bättre än telefonen. Men snacka om att det ser likadant ut, det måste vara någon smart bildanalys som skickar in den där annonsen... Bild :D Bild
#1210270
Google annonser är baserade på din tidigare besöks- och sökningshistorik så det var nog mera den som styrde. Jag har reklam för Tradera under bilden exempelvis.
Strul vid installation av vida

Har säkert installerat vida 20 gånger. […]

Skrammel från D4

Sådär, nu har jag klippt ac remmen utan[…]

Har en yttertempmätare från en Volvo 94[…]

Trycksensor DPF V70 2011

Testade på min bil. Tomgång: 7 hPa 30[…]