Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kingcool
#1225227
kassaklirr skrev:
Nect skrev:Det var dåligt med bilder och uppdatering i denna tråd! Tänk på oss som väntar på sin bil! :D
Hämtade ut en T8 för en vecka sen :)
Snygg! Osmium eller Electric silver? :) Väntar själv på en Osmium R-design, 3 veckor kvar...
Användarvisningsbild
av kassaklirr
#1225857
Kingcool skrev:
kassaklirr skrev:
Nect skrev:Det var dåligt med bilder och uppdatering i denna tråd! Tänk på oss som väntar på sin bil! :D
Hämtade ut en T8 för en vecka sen :)
Snygg! Osmium eller Electric silver? :) Väntar själv på en Osmium R-design, 3 veckor kvar...
Osmium :) Bra val! Håll ut...
av PartyNordmann
#1226816
Ni som hämtat ut era nya bilar; hur mycket kunde ni påverka vilken dag ni hämtade bilen, och hur lång tid spenderade ni hos ÅF då?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av Dex
#1226860
PartyNordmann skrev:Ni som hämtat ut era nya bilar; hur mycket kunde ni påverka vilken dag ni hämtade bilen, och hur lång tid spenderade ni hos ÅF då?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Kunde inte påverka att få den tidigare än jag fick.
Jag tyckte att jag såg den ca 2v tidigare inplastad på ÅF uppställningsplats för nya bilar.
Tydligen var det högt tryck på leveranserna då och många som köpte den gamla XC60 Classic modellen just då.
Tiden hos ÅF var bra minst 1-1/2 timme genomgång av bilen men det är svårt att ta in alla teknikgrejer på en gång hur man hittar och ställer in dem.
Kan fortfarande inte allt man kan göra med bilen.
Tror att det är många som inte kommer dra nytta av alla bra funktioner som finns pga okunskap och osäkerhet.
Många gånger tror en del att det är fel på bilen men i grunden är det fel handhavande..
Men man lär sig lite nytt varje dag.
Det är bra att vi har forumet där vi kan visa varandra om man har hittat någon funktion som inte är helt solklar.
av PartyNordmann
#1226862
Dex skrev:
PartyNordmann skrev:Ni som hämtat ut era nya bilar; hur mycket kunde ni påverka vilken dag ni hämtade bilen, och hur lång tid spenderade ni hos ÅF då?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Kunde inte påverka att få den tidigare än jag fick.
Jag tyckte att jag såg den ca 2v tidigare inplastad på ÅF uppställningsplats för nya bilar.
Tydligen var det högt tryck på leveranserna då och många som köpte den gamla XC60 Classic modellen just då.
Ok, men kunde du välja hvilken dag sen för att synka med annat (jobb) och hur lång tid tog det hos ÅF innan du rullade i väg med bilen?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av Dex
#1226873
PartyNordmann skrev:
Dex skrev:
PartyNordmann skrev:Ni som hämtat ut era nya bilar; hur mycket kunde ni påverka vilken dag ni hämtade bilen, och hur lång tid spenderade ni hos ÅF då?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Kunde inte påverka att få den tidigare än jag fick.
Jag tyckte att jag såg den ca 2v tidigare inplastad på ÅF uppställningsplats för nya bilar.
Tydligen var det högt tryck på leveranserna då och många som köpte den gamla XC60 Classic modellen just då.
Ok, men kunde du välja hvilken dag sen för att synka med annat (jobb) och hur lång tid tog det hos ÅF innan du rullade i väg med bilen?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Bestämma med ÅF att hämta bilen någon dag senare hade nog inte varit något problem.
Men givetvis inom deras öppningstider då förstås.
Sedan att det tog 1,5t teknik genomgång kunde man ju inte förutse eftersom det är mycket teknik i dessa nya MY18.
Det bästa är om man ringer till ÅF och sedan bestämmer så det passar både dig och ÅF.(så gjorde jag)
av snowsucker
#1227210
Alltså, det här forumet och bilder... tänkte jag äntligen skulle bjuppa på två bilder men nej... här kommer en iaf!
9B06F3AE-9641-4374-BB87-4C0E6DAA760F.jpeg
9B06F3AE-9641-4374-BB87-4C0E6DAA760F.jpeg (881.83 KiB) Visad 1068 gånger
Användarvisningsbild
av Dex
#1227506
snowsucker skrev:Alltså, det här forumet och bilder... tänkte jag äntligen skulle bjuppa på två bilder men nej... här kommer en iaf!
9B06F3AE-9641-4374-BB87-4C0E6DAA760F.jpeg
Fin bil och bild.
Men var är emblemen?
Är det en D4 eller T5? :roll:
Användarvisningsbild
av grillchips
#1227564
D5. Får maska regplåten bättre nästa gång. ;)
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 30

@Albireo , På -05:a måste man vä[…]

Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?

Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]

Har ett dimljus som är ngt för högt[…]