Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av magnus07
#1213474
Hur är det egentligen med Android Auto på den nya XC60, fungerar det eller inte?
Jag fick igår höra följande av en försäljare:
"Tyvärr har inte mjukvaran till Android Auto släpps av Google till Volvo. Volvo har inga preliminära tid när detta kommer att vara tillgängligt."

Om man sedan läser på http://support.volvocars.com/se/Pages/a ... 513f38e214 så står det ju att det SKA fungera på den nya modellen.
Så, någon som vet hur det verkligen är? Jag vet att appen inte är släppt i Sverige, och att man får installera via nedladdad APK-fil, men utöver detta, fungerar Android Auto i bilen?

/ magnus
av Fadeaway
#1213963
Hej, säljarna har inte full koll på det där.. Har själv en ny V90 T8 med Android Auto som enligt dem inte skulle fungera ännu. Men bara man är lite finurlig och manuellt installerar Android Auto på sin telefon så fungerar det alldeles utmärkt. Bilen är redo för det så länge man köpt till det.

Se här tex:


De har dock rätt i att man inte kan ladda ner det enkelt via Google play ännu.
av magnik
#1214026
Instämmer, det funkar fint bara man listar ut hur man installerar det på sin telefon (och att man har det i bilen såklart). Jag kollade en film på youtube med nån snubbe som sålde VW tror jag, följde instruktionerna och det tog kanske 10 minuter.
Det fungerar klockrent i bilen, även om det är ett irritationsmoment att telefonen behöver vara kopplad med sladd till bilen...
Weber 32dir på en b20

Skumt, B20A har enkel förgasare, oftast Strom[…]

Div delar till Volvo 740/940

Baklampor till Volvo 944, (bakluckan), vä och[…]

Jag har då en v70 från 2001 2,4t med m[…]

Man kan halvera priset helt enkelt genom att s&a[…]