Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mac123
#1213517
Hej!
Ny på forumet. Har kikat på XC60 under en tid och försökt få mig en uppfattning om aktuell leveranstid givet olika utrustningsnivåer/tillval, men väldigt olika besked från olika säljare/återförsäljare.

Ni som beställt i närtid - vad har ni fått för leveranstid på tex en T5 AWD inscription eller D4 AWD inscription?
av Tjocken
#1213657
Inget exakt så på inscription. Men jag beställde en R-design T5 AWD i slutet på september, början på Oktober, fick leverans då V.7. Sen efter mycket om och men så avbeställdes den och en ny order las i början på November, då fick jag leverans V.9 istället. Tror det va ca 5 veckor mellan dom olika beställningarna men skiljde bara två veckor på leverans. Men hörde samtidigt att det var en som beställt en D5 AWD inscription i slutet på augusti, och skulle få sin efter mig. Så på den bilen var det väldigt saftig leveranstid på. Svårt att säga oxå, ibland finns det ju handlare som lägger upp bilar i kö hos volvo och hoppas sälja dom innan dom blir "låsta" i systemet, och då blir det kortare leveranstid. Men skulle nog köra en snittid just nu på XC60 på 5 månader tror jag.
av Wai
#1213681
Hej
Jag beställde min 14 juli lev v10 -18 ca: 8mån leveranstid, skulle få den v.50 men dom
la på 12v till helt plötsligt, står på Minbil att man ska få en förklaring men inte ett
ljud om nått om varför den flyttades 12v framåt från Göteborg.. :( :( :(
av Stromrider
#1213718
Hej

Jag beställa min 12 September lev v2. men min säljare sa att jag skulle får mitten av December, men det blev inte som
man hade täckt :(.
och idag är min sista dag för göra ändring på order.. vi får se om det börja bygga..
själv hade beställa T5 AWD R-design..
vet ni nån hur lång tid ta det att bygga ihop en bil?
av KristianO
#1213756
Normalt sett går bilen in i sk. Fixed plan 2-3v Innan “car online”. Bara Torslanda trycker ut ca 400 bilar om dagen. Sen skall de på trailer från fabrik och till ÅF. Efter det skall grejer ev. Eftermonteras. Tvättas och poleras. Sen får du komma. :)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Stromrider
#1213772
Tack för info " KristianO" :D :D :D :D
Användarvisningsbild
av X3JA
#1213839
Stromrider skrev:Hej

Jag beställa min 12 September lev v2. men min säljare sa att jag skulle får mitten av December, men det blev inte som
man hade täckt :(.
och idag är min sista dag för göra ändring på order.. vi får se om det börja bygga..
själv hade beställa T5 AWD R-design..
vet ni nån hur lång tid ta det att bygga ihop en bil?
Jag jobbade på Scania lastbilar för många år sedan. Då tryckte de ut ca 72 lastbilar per dag. 1 lastbil (på avdelning chassi) tog ca 16 h från första balk till testkörning. Innan dess ska så klart alla komponenter byggas (axlar, växellåda, motor, hytten...).

Det finns ju Volvo-montörer som lurkar på forumet här som kan ge lite insider-info på hur ser ser ut på just Torslanda-fabriken. Spit it out!
Användarvisningsbild
av hållundan
#1213969
Beställde 17/10, T5 FWD Business advanced, preliminär leverans W1805.
Vindrutetorkarmotor

Jag har vdb länken förut, men här[…]

Yttertemperaturen har stor inverkan hur mång[…]

Bältesvarnare

Det är en 850 från 96.

Haha, ok.. jeg er ikke alene. Her ser jeg at n&osl[…]