Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av rojo8515
#1211862
Jag såg en ny vit XC60 med svarta skärmbreddare idag.

Ungefär som det var på gamla XC90 tidigare, bilden blev inte så tydlig.

Är detta något tillbehör som går att beställa? Hur smala vinterdäck går det att ha på nya XC60?
XC60.JPG
XC60.JPG (121.14 KiB) Visad 1206 gånger
#1211871
Kingcool skrev:Tycker det ser ut som en V90 CC utan lackade skärmsidor :)
Ser ut så ja :-)-)
C-58UNsXkAQFU-8.jpg
C-58UNsXkAQFU-8.jpg (76.65 KiB) Visad 1181 gånger
Användarvisningsbild
av X3JA
#1211976
rojo8515 skrev:Hur smala vinterdäck går det att ha på nya XC60?[/attachment]
Jag kan inte tänka mig att det finns en gräns på hur smala däck man kan ha.

Däremot bör det finnas en gräns på hur breda däcken kan vara - de måste ju rymmas i hjulhuset. Skärmbreddarna ska ju också få göra sina jobb.
#1212592
Det var nog en V90 CC jag såg. Tyckte den var lite väl låg också för att vara XC60.

Jag har en lerig skogsbilsväg på 2 km fram till stugan, min nuvarande gamla XC60 blir alltid ganska skitig efter varje resa. Trots stänkskydd runt om och låg fart 30-40 km/h.

Min tanke var att om det går att beställa nya XC60 med skärmbreddare typ V90 CC så skulle jag inte grisa ned bilen varje gång.

Smala vinterdäck är bättre för framkomligheten, skogsbilvägen plogas inte så jag behöver köra i några decimeter snö ibland.

Är 225 breda på 18-tums fälg något som skulle fungera, även om Volvo vill ha 235 som minsta bredd?

Är den blå bilen med någon typ av skärmbreddare till nya XC60? Jämför jag med nästa bild på T8 modellen verkar det vara utan, här kommer det att stänka upp rejält på karossen.
Volvo-XC60-T6-Inscription.jpg
Volvo-XC60-T6-Inscription.jpg (93.57 KiB) Visad 1136 gånger
volvo-xc60-t8-twin-engine-2018.jpg
volvo-xc60-t8-twin-engine-2018.jpg (796.74 KiB) Visad 1137 gånger
#1212628
rojo8515 skrev:Det var nog en V90 CC jag såg. Tyckte den var lite väl låg också för att vara XC60.

Jag har en lerig skogsbilsväg på 2 km fram till stugan, min nuvarande gamla XC60 blir alltid ganska skitig efter varje resa. Trots stänkskydd runt om och låg fart 30-40 km/h.

Min tanke var att om det går att beställa nya XC60 med skärmbreddare typ V90 CC så skulle jag inte grisa ned bilen varje gång.

Smala vinterdäck är bättre för framkomligheten, skogsbilvägen plogas inte så jag behöver köra i några decimeter snö ibland.

Är 225 breda på 18-tums fälg något som skulle fungera, även om Volvo vill ha 235 som minsta bredd?

Är den blå bilen med någon typ av skärmbreddare till nya XC60? Jämför jag med nästa bild på T8 modellen verkar det vara utan, här kommer det att stänka upp rejält på karossen.
Volvo-XC60-T6-Inscription.jpg
volvo-xc60-t8-twin-engine-2018.jpg
På den blåa sitter 22" fälgar på, där ingår skärmbreddarna lackade från fabrik.

Skärmbreddarna går dock som postaren ovan nämner, att beställa bara dom.
Men jag tvekar att dom levereras monterade på bilen icke lackade. Så om det är den svarta plastiga locken som du ser där på CCn du är ute efter så TROR jag inte det går...
#1212665
Derank skrev:....annars är jag starkt emot alla pplastpåhäng ala XC70 och Allroad
Ja, fy sjutton vad fult. Det gjorde att V60CC gick bort för min del. Annars hade det blivit en sådan!
#1212868
Jag tycker det känns 80-tal med svarta plastskärmbreddare, hade det faktiskt på min Golf GTI 1982. Och sedan var det liknande på MB Geländewagen 1985 jag hade som tjänstebil ett tag.

Min Far hade dessa svarta plast på sin XC90 MY 2004 och det var ju lite praktiskt om man skrapade emot något.

Fast dom blåa lackade ser ju trevliga ut, kanske kan jag foliera dem med genomskinlig plast för att skydda från alla grenar och buskar som växer in på skogsbilvägen.

Är det mest prisvärt att beställa med 22 tums fälgar och sedan sälja dem och sätta på 19 tummare?

Jag vill ha mycket gummi mellan fälgen och asfalten, tänkte i och försäg beställa en med helluftfjädring. Detta för att kunna höja bilen max när det inte är plogat.

Kan du ge exempel på funktioner eller anna[…]

V70 motor till 850

Läste precis att de använder olika typer[…]

Till att börja fattade jag ingenting. Det kop[…]

och i ECU i motorutrymmet. Inte på en -[…]