Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Sulten
#1574471
Borta länge från forumet. Har nyss köpt en användt Volvo. Denna gången en V90 CC D5 MY-20. Jag skal hämta den efter påsk, (köpt osätt från en Volvo handlare). Snygg bil Denimblå med bruna ventilerade skinn säter, mkt utrustning. Kan man hitta uppgifter om eksakt utrustning på bilen med vin nummeret. finns det någon länk man kan hitta dessa uppgifter?
Användarvisningsbild
av bem
#1574495
Jag testa car.info för skojs skull och sökte på min egen bils reg.nr. Jag installera deras app på min mobil och jag skapade ett konto (för privatperson är användningen gratis). Wow vad mycket uppgifter man ser om en bil.
Användarvisningsbild
av Sulten
#1574511
Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte på Norska reg.nr. Jag får vänta tils jag skal hemta bilen och få dom att skriva ut en komplett lista från beställning som ny. (samma handlare)
Användarvisningsbild
av sura56
#1574579
Slå in Reg.Nr på https://biluppgifter.se
och en bit ner på sidan kan man klicka på utrustning
Användarvisningsbild
av Sulten
#1574975
Den lokala Volvohandlaren gav mig en lista på bilens utrustning. Utifrån denna så var det tillägg på : Teknik Pro packet, Klimapacket, Busisess Momentum packet, Lounge Packet, mörka rutor, compass i spegel, svart innertak, tekstil mattor, reservhjul, semielektrisk hängarfäste, high performance pro H&K ljud, stänkskydd fram och bak.
Användarvisningsbild
av bem
#1575038
Sulten skrev: ons 03 apr 2024, 19:47 Den lokala Volvohandlaren gav mig en lista på bilens utrustning. Utifrån denna så var det tillägg på : Teknik Pro packet, Klimapacket, Busisess Momentum packet, Lounge Packet, mörka rutor, compass i spegel, svart innertak, tekstil mattor, reservhjul, semielektrisk hängarfäste, high performance pro H&K ljud, stänkskydd fram och bak.
Din nya V90 CC D5 MY20 verkar ha mycket utrustning. Du får säkert många trevliga mil med den och den utrustning bilen har.
V90 är fina bilar (jag har en V90 dock ej CC, min är MY22), men som alla bilar finns plus och minus med V90. Det positiva överväger dock vida det negativa tycker jag. Lyckat till!
Användarvisningsbild
av Sulten
#1575076
bem skrev: tor 04 apr 2024, 09:28
Sulten skrev: ons 03 apr 2024, 19:47 Den lokala Volvohandlaren gav mig en lista på bilens utrustning. Utifrån denna så var det tillägg på : Teknik Pro packet, Klimapacket, Busisess Momentum packet, Lounge Packet, mörka rutor, compass i spegel, svart innertak, tekstil mattor, reservhjul, semielektrisk hängarfäste, high performance pro H&K ljud, stänkskydd fram och bak.
Din nya V90 CC D5 MY20 verkar ha mycket utrustning. Du får säkert många trevliga mil med den och den utrustning bilen har.
V90 är fina bilar (jag har en V90 dock ej CC, min är MY22), men som alla bilar finns plus och minus med V90. Det positiva överväger dock vida det negativa tycker jag. Lyckat till!
Tackar. Jag hoppas at den är lika bra som dom andra Volvo jag har ägt. Jag kör inte mkt pr år, ca 1000mil, så den får vel holda en bra stund.

silen blir sådär på ett par tusen[…]

Oljud under bilen

Fram? Bak e de fram på med nya isolatorer

Service Renault Scenic 2003

Nu är jag färdig med bilen (tills vidare[…]

Tack för svar! Jo, det blir nog en vana. Man[…]