Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jersey
#1566093
Hej,

Det var några år sedan jag hade en Volvo, en XC70, men nu tänkte jag skaffa en XC90 sjusits med hybridmotor. Kikar på modeller mellan 2019-2022, runt 5k-6k mil.

Är det något som gör någon årgång bättre än annan, dvs att det skett nån drastisk förbättring?
Paket man bör ha? Tänkte satsa på inscription modell (då jag redan har en bil med hård fjädring, så r-design går nog bort), men vet inte om det ingår saker där eller om det bara är vad de kallar ett visst utseende på bilen och insida?
#1566096
Jersey skrev: ons 03 jan 2024, 20:36 Hej,

Det var några år sedan jag hade en Volvo, en XC70, men nu tänkte jag skaffa en XC90 sjusits med hybridmotor. Kikar på modeller mellan 2019-2022, runt 5k-6k mil.

Är det något som gör någon årgång bättre än annan, dvs att det skett nån drastisk förbättring?
Paket man bör ha? Tänkte satsa på inscription modell (då jag redan har en bil med hård fjädring, så r-design går nog bort), men vet inte om det ingår saker där eller om det bara är vad de kallar ett visst utseende på bilen och insida?
Från MY22 late har jag för mig att batteriet blir större än dom föregående modeller. "Större" > 456hk , "mindre" <392hk , i mitt tycke ska du välja den "större".
Samt har Volvo bytt ut alla "momentum/inscription" nivåer till "Plus" / "Ultimate" Dark(R-design) eller Bright(Inscription). för det mesta "utseende-mässigt" som du själv nämnt ovan. Det har även kommit ull-stol(inte provsuttit på en sådan så kan ej beskriva hur kvalite/känslan är). och självklart B&W-ljudanläggning om ljud är något för dig(när du ändå tänkt köpa beg.)
#1566098
UnleashFusion skrev: ons 03 jan 2024, 21:20 Från MY22 late har jag för mig att batteriet blir större än dom föregående modeller. "Större" > 456hk , "mindre" <392hk , i mitt tycke ska du välja den "större".
Samt har Volvo bytt ut alla "momentum/inscription" nivåer till "Plus" / "Ultimate" Dark(R-design) eller Bright(Inscription). för det mesta "utseende-mässigt" som du själv nämnt ovan. Det har även kommit ull-stol(inte provsuttit på en sådan så kan ej beskriva hur kvalite/känslan är). och självklart B&W-ljudanläggning om ljud är något för dig(när du ändå tänkt köpa beg.)
Tack för infon!
Jag kikade och såg att priserna verkade gå upp en del om man började kika på sena 22/23 modeller, och då min vardagspendling är 12km ToR så behövers nog inte stora batteriet. Ska köra den pendlingen mest och längre resor på sommar och sportlov osv.

Bra med ljudpaket, sånt brukar inte vara lika dyrt beg. Vill gärna ha panorama och liknande, carplay, men det kanske alla har :)

Ni som har koll, hur är läget? Så[…]

Öppna bilen

Nähä, testade nyss, och sån tur at[…]

Vattenkylare brukar bli att se ut sådär[…]