Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av least
#1437755
Dock blir det fånigt att använda TS kompensation som utgångspunkt vid funderingar på ens egen eventuella rätt till ersättning.
Vi har exakt ingen aning om TS affär och relation med ÅF.

Tekniska frågor är något helt annat, där är alla våra bilar lika inför verkstaden.
av Hemingway
#1437757
Least, alla frågor och svar på detta forum kommer inte intressera dig. Men de kan vara intressanta för andra ändå. Det du tycker är fånigt kan andra tycka vara viktigt och det du tycker är viktigt kan andra tycka är fånigt. :)

Klart att det kan hjälpa att veta vad som gått i andra tillfällen. Något som skett är ju per definition mer sannolikt att kunna ske igen än något som aldrig förr skett.
av Lockis
#1437781
Hemingway skrev: fre 26 mar 2021, 09:17
least skrev: ons 24 mar 2021, 18:42 Vi har inget att göra med hur TS kompenserades, eller hur?
Den uppgörelse som gäller för TS kan inte vi andra nyttja.
Jag förstår din tanke, men om vi tänker lite längre så är ju en viktig grundbult för ett internetforum att sprida kunskaper mellan olika personer som sedan kan användas i framtiden. Lika lite som resten av forumet har med TS problem att göra men ändå engagerade sig i för att hjälpa honom är det intressant för resten av forumet att veta hur det löste sig för att veta vad som kan bli lösningar om man hamnar där själv.
Nja det är som att hävda att fri lönesättning ger högre lön för alla. Det gör det inte då din kollegas lön inte påverkar din lön.

Samma princip här. TS ersättning har han/hon förhandlat fram själv med sin ÅF. Att någon annan skulle få samma ersättning har jag svårt att tänka mig.

Lösningen har redan meddelats. Exakt kompensation tillför inget utom att stilla nyfikenhet.
av Hemingway
#1437800
Lockis, har du läst tråden? Exakt kompensation om 15 000kr har meddelats och är det som man annars skulle kunna misstänka vara den känsliga informationen. Jag har efterfrågat hur ett värde om 15 000kr kompenserades till TS, själva hanteringen. Lek med tanken att jag har ett eget ärende igång där vi diskuterar olika sätt att kompensera mig för en brist som vi konstaterats har orsakats av ÅF. Observera, sätt, inte belopp. Då kan det vara relevant att veta olika sätt andra har kompenserats för brister de råkat ut för.

Att detta inte är relevant för andra har jag full förståelse för. Men låt mig få ställa min fråga så får TS avgöra om han vill svara eller inte, istället för att tredje part som inte alls har med saken att göra kommer in och försöker tysta frågan.
av III
#1437827
Hemingway skrev: fre 26 mar 2021, 09:17
least skrev: ons 24 mar 2021, 18:42 Vi har inget att göra med hur TS kompenserades, eller hur?
Den uppgörelse som gäller för TS kan inte vi andra nyttja.
Jag förstår din tanke, men om vi tänker lite längre så är ju en viktig grundbult för ett internetforum att sprida kunskaper mellan olika personer som sedan kan användas i framtiden. Lika lite som resten av forumet har med TS problem att göra men ändå engagerade sig i för att hjälpa honom är det intressant för resten av forumet att veta hur det löste sig för att veta vad som kan bli lösningar om man hamnar där själv.
Alll vill alla väl och delar information och erfarenheter. Det bygger flocken stark. Flocken är forumet, så tummen upp.

Liten uppdatering, stressade lite i lördags […]

Skulle med 99.9% säkerhet säga att bile[…]

Det som hände tidigare står beskrive[…]

Hej! Jag har tid för omprogramering på […]