Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volt
#1394194
Har en fundering om det är någon här som vet vad som behövs när man ska byta ratt?
Om man tex hittar en begagnad r-design ratt, flyttar man över befintlig airbag och knappar eller är det till att köpa nya grejer?

Skickat från min Pixel 4 XL via Tapatalk

av Xanthopteryx
#1394196
Jag gissar(!) att om ratten har samma funktioner, det vill säga rattvärme eller inte (knapparna i sig torde ju inte vara någon skillnad på) så är det byte rakt av.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1394203
Du flyttar över det som behövs, airbag ja, knappar bara om den andra ratten ej har det eller om dina är i bättre skick eller om de nu innehar olika funktioner

Finns info om det gör med under manualen ”uppvärmd ratt” eller vad den nu hette https://accessories.volvocars.com/sv-se ... 020?query=
av volt
#1394236
Tackar för svaren! Om man inte får reda av säljaren av ratten om det finns elvärme i den, finns det då något sätt att se det?

Skickat från min Pixel 4 XL via Tapatalk

Användarvisningsbild
av Micce1980
#1394237
På min, en XC60 MY14 ser man en extra kabel, har en bild på det i garagetråden här under inlägget. Säkert något liknande på din, kanske går att jämföra rattar på bildelsbasen
av volt
#1394240
Tackar! Mycket fin bil du har

Skickat från min Pixel 4 XL via Tapatalk

Ehhhh... Du skriver så här "me[…]

Jag har kollat runt på youtube och ser d&aum[…]

Om du kör live data så kan du fö[…]

Du har identifierat rätt sensor. Om du st&ari[…]