Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av KarlE
#1392744
Funderar på att skaffa garage, men garagen är så trånga. De är byggda för länge sedan och inte alls lämpliga för S90.
Finns det någon funktion som gör att bilen självt kan köra in och parkera i garaget, utan förare?
Jag tror jag sett en BMW som klarar det. :party:
Senast redigerad av 1 KarlE, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Ilduce77
#1392779
Det pratades att det skulle komma i en uppgradering, men då var man tvungen att ha parkassist. Den funktionen som automatiskt kan köra in och ut bilen ur parkeringsplatser.

Men det verkade vara ett osant rykte och nu kommer ju en ny xc90 2022 och en ny v90 2023 eller 2024.
av KarlE
#1393064
XC90 och S90 kommer säkerligen, men V90? Jag är tveksam. :angelo:
Ilduce77 skrev:Det pratades att det skulle komma i en uppgradering, men då var man tvungen att ha parkassist. Den funktionen som automatiskt kan köra in och ut bilen ur parkeringsplatser.
Men det verkade vara ett osant rykte och nu kommer ju en ny xc90 2022 och en ny v90 2023 eller 2024.
av AndS
#1393080
Ser inte logiken i ditt tankesätt med enbart "tro" XC90 och S90, men inte övriga modeller, om Volvo skulle välja att implementera en lösning med förarlös parkering.
Skulle du vilja utveckla det?
av KarlE
#1393301
Tänkte på det sista du skrev "...och nu kommer ju en ny xc90 2022 och en ny v90 2023 eller 2024.". Jag är tveksam till att det kommer en ny V90.
AndS skrev:Ser inte logiken i ditt tankesätt med enbart "tro" XC90 och S90, men inte övriga modeller, om Volvo skulle välja att implementera en lösning med förarlös parkering.
Skulle du vilja utveckla det?
#1393768
Det skulle ju i så fall innebära att Volvo lämnar storbils kombi segmentet där Audi A6, BMW 5 serie, Mercedes E klass finns som konkurrenter, för mig känns det inte så troligt, men Volvo har tagit mer än ett konstigt beslut sista åren så vi får väl se. 8-)
av least
#1393834
Det säljs färre V90-bilar än man kan tro.
Det beror nog på att Sverige är en Volvo-storkombimarknad.

V60 är troligen mer lämpad ute i världen.
av KarlE
#1393978
Volvo verkar lite nyckfulla, det visade de när de övergav motorerna med fler än fyra cylindrar. Men vi får hoppas på en nya generation V90.
troubleshooter skrev:Det skulle ju i så fall innebära att Volvo lämnar storbils kombi segmentet där Audi A6, BMW 5 serie, Mercedes E klass finns som konkurrenter, för mig känns det inte så troligt, men Volvo har tagit mer än ett konstigt beslut sista åren så vi får väl se. 8-)

Jag håller med vad du skriver Xanthopteryx.

Det låter som ett rätt kul projekt att […]

EGR kylare 2,0 D

Programmerar bort skiten. Blir billigare och du sl[…]

Jag förstår, en del saker går ju […]