Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av johant11
#1392353
Hej! Jag bor i Stockholm och skall köpa en Volvo SELEKT V90 CC eller V90 inom närmaste veckan. Finns det någon nackdel med att köpa bil på distans, t ex från Bildeve eller Nybergs, eller är det bäst att köpa lokalt på t ex Bilia eller Upplands Motor?

Försäljarna på distans säger att alla ärenden går att sköta via auktoriserad Volvoverkstad. Stämmer det?

Tack på förhand
Johan
Användarvisningsbild
av js1
#1392362
Jag köpte en beg V70 av BilMånsson i Ängelholm för några år sen och det var inga problem att få den åtgärdad hos Bilia i Malmö när växellådan rasade efter en månad. MaxiTrygg tror jag det hette då.
Tänker du teckna servicavtal ska du göra det efter du köpt dina "nya" bil hos din lokala åf, ett "nationellt" avtal är dyrare.
#1392395
Jag köpte en Volvo selekt bil i Göteborg. Inga problem att fixa garantisaker på bildeve i Helsingborg.

Är du intresserad av en bil i Helsingborg?

I så fall kanske vi kan hjälpa varandra.
Jag funderar på en bil i sthlm.

Jag kan inspektera din, så inspekterar du min.. 😀
#1392592
Tack för svar!

Ilduce77, ja det hade kunnat vara nåt haha. Men tyvärr har jag för dålig koll för att våga erbjuda min hjälp till nåt.
#1392633
Min var såld.... 🙄

Man måste provköra. Men en första titt kan ju någon annan göra. Så det inte finns några tydliga repor eller liknande.

Men man skriver inte på innan man provkört...
Oftast är det inga problem med så nya bilar, men det kan ju finnas vibrationsproblem, som på många Volvo...
#1393563
Finns det någon härinne som bor i närheten av Strängnäs/Eskilstuna/Enköping och som skulle kunna erbjuda sig att provköra en V90 (som har bra koll på bilköp, leta fel, kolla vanliga fel på modellen m.m..?
#1393564
mortimer skrev: tor 30 jul 2020, 10:38 Finns det någon härinne som bor i närheten av Strängnäs/Eskilstuna/Enköping och som skulle kunna erbjuda sig att provköra en V90 (som har bra koll på bilköp, leta fel, kolla vanliga fel på modellen m.m..?
Bor i Strängnäs, men har ingen erfarenhet av V90, mycket lite av V90 CC, kör XC90.
#1393600
uniformerad skrev: tor 30 jul 2020, 10:42
mortimer skrev: tor 30 jul 2020, 10:38 Finns det någon härinne som bor i närheten av Strängnäs/Eskilstuna/Enköping och som skulle kunna erbjuda sig att provköra en V90 (som har bra koll på bilköp, leta fel, kolla vanliga fel på modellen m.m..?
Bor i Strängnäs, men har ingen erfarenhet av V90, mycket lite av V90 CC, kör XC90.
Din XC90... är det den nya modellen byggd på samma som V90 ?
Vi som beställt nya XC60

Om du kör den på 0,65-0,7 med tomt batt[…]

På min hade ena kabeln till främre giva[…]

Jag tror nog inte man skall stirra sig blind fr&[…]

ECU:n ändrar kamaxelns läge i förh&[…]