- fre 22 mar 2024, 10:00
#1573857
Förvisso är just dessa inte slutna men ändå är det ju en fördel att det är helt öppet och extremt väl ventilerat. Därmed torkar det ur.
Det man tydlige kan se i mitt fall är att det har trängt in salt, och vatten då såklart.
Enbart kondens blir inte lika mycket i normala fall just tack vare väl ventilerat, till skillnad mot stora lyktan som inte verkar ha lika bra ventilation.
Jag har aldrig sett någon kondens på glasen på mina lyktor bak.
Fram kan man drabbas lättare då man kör eftersom det kyler av extremt väl samtidigt som vi har en varm motor på baksidan.
Inuti bilen är det ofta väldigt torrt, tack vare AC som torkar ur luften, och vintertid är det ännu torrare tack vare att vi har så låg daggpunkt i relation till innetemperaturen.
Du kan själv se hur mycket kondens du får på insidan av dina fönster i bilen. Personligen har jag aldrig problem med att det rinner. Imma kan det bli ja, men det torkar ju upp sedan. Har dock aldrig så mass illa så man får rinnmärken och pölar och imman försvinner snabbt så fort vädret ändras.
Mitt fel började yttra sig efter att vi haft syndafloden regnandes så allt var sumpblött. Det var alltså inte fråga om något fjuttregn några timmar utan det hade regnat ganska bra i ett par dagar, med smärre uppehåll emellan eländet.
Åter igen, noll kondensation/imma på lyktorna. Det var det som förbryllade mig så mycket. Allt verkade liksom torrt. Och det finns inga spår inuti heller av att det har varit problem med kondens, såsom rinnmärken eller liknande.
Det man tydlige kan se i mitt fall är att det har trängt in salt, och vatten då såklart.
Enbart kondens blir inte lika mycket i normala fall just tack vare väl ventilerat, till skillnad mot stora lyktan som inte verkar ha lika bra ventilation.
Jag har aldrig sett någon kondens på glasen på mina lyktor bak.
Fram kan man drabbas lättare då man kör eftersom det kyler av extremt väl samtidigt som vi har en varm motor på baksidan.
Inuti bilen är det ofta väldigt torrt, tack vare AC som torkar ur luften, och vintertid är det ännu torrare tack vare att vi har så låg daggpunkt i relation till innetemperaturen.
Du kan själv se hur mycket kondens du får på insidan av dina fönster i bilen. Personligen har jag aldrig problem med att det rinner. Imma kan det bli ja, men det torkar ju upp sedan. Har dock aldrig så mass illa så man får rinnmärken och pölar och imman försvinner snabbt så fort vädret ändras.
Mitt fel började yttra sig efter att vi haft syndafloden regnandes så allt var sumpblött. Det var alltså inte fråga om något fjuttregn några timmar utan det hade regnat ganska bra i ett par dagar, med smärre uppehåll emellan eländet.
Åter igen, noll kondensation/imma på lyktorna. Det var det som förbryllade mig så mycket. Allt verkade liksom torrt. Och det finns inga spår inuti heller av att det har varit problem med kondens, såsom rinnmärken eller liknande.