Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av grillchips
#1240597
Bra pris ändå, för 2900 hade jag inte varit intresserad alls men för 1900 hade jag kunnat addera det bara för sakens skull.
av kmi
#1240598
Det "paket" indholder også android auto eller ?

Applikation, Smartphone integration2
Art. nr.
31659194
Användarvisningsbild
av grillchips
#1240601
Framgår inte, enbart Iphone nämns i texten, så jag tror nog att det bara är CP, inte AA.
av Xanthopteryx
#1240602
Misstänker att det är båda, för det finns ingen anledning att installera bara den ene.
De kan dock inte göra reklam för det då AA inte är lanserat i sverige.
Användarvisningsbild
av HitTheRoadJack
#1240635
Xanthopteryx skrev:Misstänker att det är båda, för det finns ingen anledning att installera bara den ene.
De kan dock inte göra reklam för det då AA inte är lanserat i sverige.
Jag efter installerade idag CarPlay . Jag prövade får erbjudandet med Bilia butiken sa det gäller bara nya bilar o inte verkstaden. Pris är på webbutiken 2660:-. Jag kollade med verkstaden o då var det ca 2060 utan moms Apple CarPlay och nåt med 4500 för AA med montering extra USB port.
av filippb
#1240639
HitTheRoadJack skrev:
Xanthopteryx skrev:Misstänker att det är båda, för det finns ingen anledning att installera bara den ene.
De kan dock inte göra reklam för det då AA inte är lanserat i sverige.
Jag efter installerade idag CarPlay . Jag prövade får erbjudandet med Bilia butiken sa det gäller bara nya bilar o inte verkstaden. Pris är på webbutiken 2660:-. Jag kollade med verkstaden o då var det ca 2060 utan moms Apple CarPlay och nåt med 4500 för AA med montering extra USB port.
Stämmer, AA kräver montering av en usb-hubb som också ger extra uttag. Alltså mer verkstadsjobb och därav högre pris.

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
av filippb
#1240654
Xanthopteryx skrev:Varför skulle just AA kräva extra USB? Båda är väl inkopplade med sladd, eller?
Haha jadu.. har själv undrat samma sak under de 1,5 åren som jag har väntat på att få AA eftermonterad. Verkar ju ologiskt men på något sätt går det inte installera AA om systemet inte hittar hubben.

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
av Xanthopteryx
#1240657
filippb skrev:
Xanthopteryx skrev:Varför skulle just AA kräva extra USB? Båda är väl inkopplade med sladd, eller?
Haha jadu.. har själv undrat samma sak under de 1,5 åren som jag har väntat på att få AA eftermonterad. Verkar ju ologiskt men på något sätt går det inte installera AA om systemet inte hittar hubben.

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
Gör jobbet själv då så sparar du ju en slant. =)

Finns backventil på Biltema för en dryg[…]

Jag tror jag har fattat hur det fungerar, ni f&ari[…]

Volvo V50 "Mr White"

Tjusigt med mätartavlorna! 8-) Tackar s&[…]

B230F motor, lågmilad

Jag håller på att dieselkonvertera en […]