Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Pekå
#1239366
Idag hämtade vi bilen från verkstan. En styrenhet byttes ut. Men nu fungerar inte One call. Bilen säger att abonnemanget gått ut, det kommer upp ett meddelande inne i bilen. Och när jag försöker styra tex värmare mm från appen så går den inte igång och tittar man på kartan vart bilen befinner sig så står den kvar hos Bilia. Vad göra? Någon som har tips? Jag är inloggad i appen och har provat o logga ut o in på nytt. Finns det någon inloggning som jag kan göra inifrån bilen? One call abonnemanget går ut 2020 så det är ett tag kvar..
#1239367
Pekå skrev:Idag hämtade vi bilen från verkstan. En styrenhet byttes ut. Men nu fungerar inte One call. Bilen säger att abonnemanget gått ut, det kommer upp ett meddelande inne i bilen. Och när jag försöker styra tex värmare mm från appen så går den inte igång och tittar man på kartan vart bilen befinner sig så står den kvar hos Bilia. Vad göra? Någon som har tips? Jag är inloggad i appen och har provat o logga ut o in på nytt. Finns det någon inloggning som jag kan göra inifrån bilen? One call abonnemanget går ut 2020 så det är ett tag kvar..
Aktivera On Call igen? Läs manualen så står det nog där har jag för mig. Alternativt be om hjälp av verkstaden.
#1244155
Jag ringde Bilia och de erbjöd sig att lotsa mig fram i menyerna. Men menyerna visade sig inte se likadana ut som teknikern beskrev.Mystiken tätnade tyckte vi båda så jag körde bilen till Bilia. Efter uppkoppling av bilen visade det sig att jag fått en bugg vid senaste verkstadsbesöket. Efter lite ominstallation så fungerar allt som det ska igen. Det var tydligen en bugg som fanns ute under några timmar och just jag fick nedladdad i min bil. Slutet gott nu fungerar one call igen
#1244290
En dator som fungera ska endast säkerhetsuppdateringar göras. Har du en bil som fungerar utmärkt ska man vara försiktig med uppdateringar . Man vet aldrig om den innehåller några bugar.
Service

Vet brorsan skulle ha storservice på sin XC6[…]

Felkodsläsare vida

Enheten du söker kallas DICE och finns p&arin[…]

Lägg gärna ut en bild från samma v[…]

Vi som beställt EX90

Vilka konkurrenter är det? Som jag ser de[…]