Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av SundanceKid
#1239358
Min är inte uppdaterad alls sen jag köpte den. Allt funkar bra. Är det ändå värt att göra det?
Vilka funktioner har tillkommit?

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
Användarvisningsbild
av Sleeper
#1239359
Om jag vore du, i ett läge där allt funkar bra, skulle jag inte uppdatera. Min bil har uppdaterats rätt många gånger och varje gång blir jag av med ett fel men får ett nytt. Du går inte miste om några stora märkbara förbättringar ändå.
av AndS
#1239428
Görs med automatik på Volvoverkstad vid service, vilket det borde vara dags för om bilen nu är ett år då det är serviceintervall om du inte tidigare uppnått körsträcka för service.
av SundanceKid
#1239479
AndS skrev:Görs med automatik på Volvoverkstad vid service, vilket det borde vara dags för om bilen nu är ett år då det är serviceintervall om du inte tidigare uppnått körsträcka för service.
Grejen är att jag servade min v90 för ett tag sedan. Då hade den bara gått kanske 300 mil sen den va ny. Den uppdaterades inte för att det gjordes en basservice enligt mitt serviceavtal och då ingår inte det på bilia trots att avtalet säger 1500 mil per år. Jag funderar på att ringa och be dem göra det nån dag ändå om det är några nya funktioner man inte har.

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
av filippb
#1239496
Connected safety fick man förra året och assistans vid kollisionsrisk dök upp efter mitt senaste verkstadsbesök i februari. V90 my17 uttagen i oktober 2016

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
av uniformerad
#1239517
SundanceKid skrev:
AndS skrev:Görs med automatik på Volvoverkstad vid service, vilket det borde vara dags för om bilen nu är ett år då det är serviceintervall om du inte tidigare uppnått körsträcka för service.
Grejen är att jag servade min v90 för ett tag sedan. Då hade den bara gått kanske 300 mil sen den va ny. Den uppdaterades inte för att det gjordes en basservice enligt mitt serviceavtal och då ingår inte det på bilia trots att avtalet säger 1500 mil per år. Jag funderar på att ringa och be dem göra det nån dag ändå om det är några nya funktioner man inte har.

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
Spännande att din Bilia inte uppdaterar bilen. Min uppdateras varje gång jag lämnar in den, oavsett om det är för hjulskifte, kontroll av något eller så, helt utan kostnad. Ja, under förutsättning att det finns en uppdatering alltså.
Användarvisningsbild
av grillchips
#1240182
Jag nyper tråden lite, en del uppdateringar (kartor?) kan man ju peta in själv och folk här verkar ofta rekommendera att köra det på USB-sticka. Jag har ett par stycken men osäker på om storleken lirar, vad brukar uppdateringarna ligga på i size?
Användarvisningsbild
av slappadabas
#1240183
grillchips skrev:Jag nyper tråden lite, en del uppdateringar (kartor?) kan man ju peta in själv och folk här verkar ofta rekommendera att köra det på USB-sticka. Jag har ett par stycken men osäker på om storleken lirar, vad brukar uppdateringarna ligga på i size?
Europa kartan ligger på 45,38 GB senaste uppdateringen kom 2018-03-02.

Länk till kartnedladdning: https://support.volvocars.com/se/downlo ... 0850d3e1c3
EX30 2025 ändringar

Lite nytt redan på kommande årsmodell&[…]

Jag testa car.info för skojs skull och sö[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]