Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1239115
Glad över att byta min gamla Windows 8 mobil till iPhone märkte jag att ”Skicka meddelande till...” stödet försvann. Tydligen saknas stöd för nåt MAP protokoll i iPhone. Alternativet verkar vara att handla in Car-Play. Var till ÅFen om de hade en demo bil med Car-Play men det hade de inte. Vore gött om man kunde få den provinstallerad.

Ni som har Car-Play, hur tycker ni den samsas med Sensus native nav o Spotify ? Den kommer inte vägen, går att minimera ned eller?
#1239118
Har Android med Android Auto. Tycket det fungerar klockrent! Dock så kan inte garanteras att du kan navigera på inbyggda kartan om du navigerar med telefonen (det går att trixa till båda har jag märkt), eftersom telefonen alltid har förtur.
Bor du kring nordvästra stockholmstrakten?
Du kan ju även kolla bilar i bilhallen, så behöver inte vara en bil för provkörning. har varit med om att en hallbil har Android Auto och Car Play.
Användarvisningsbild
av Sleeper
#1239122
Carplay är mycket smidigt, kommer aldrig i vägen och är lätt värt pengen. Eftermontera det!
Själv kör jag apple music, så jag vet inte hur spotify beter sig i förhållande till Carplay, men jag kan inte tänka mig att det är några problem.
Användarvisningsbild
av PaNi
#1239129
Jag chansade och beställde Apple CarPlay direkt. Det var bortkastade pengar. Det fungerar säkert utmärkt, men som jag använder bil och telefon så blir det aldrig av att jag kopplar in sladden. CarPlay kräver sladd, och jag har oftast telefonen i fickan. Bluetooth passar bättre för mig, även om det inte går att skicka meddelanden.
#1239131
PaNi skrev:Jag chansade och beställde Apple CarPlay direkt. Det var bortkastade pengar. Det fungerar säkert utmärkt, men som jag använder bil och telefon så blir det aldrig av att jag kopplar in sladden. CarPlay kräver sladd, och jag har oftast telefonen i fickan. Bluetooth passar bättre för mig, även om det inte går att skicka meddelanden.
Sms går fint att skicka via BT koppling och röststyrning. Eller tänkte ni på andra meddelande tjänster?

Skickat från min SM-A320FL via Tapatalk
Användarvisningsbild
av Sleeper
#1239139
Vinsten med att stoppa i sladden är bättre musikkvalitet och att man har Siri i ratten.

Ring frugan
Påminn mig att köpa mjölk innan jag kommer hem
Starta bastun

:)
Vindrutetorkarmotor

Jag har vdb länken förut, men här[…]

Köpråd V60 etanol

Jag funderar på att köpa en V60 som g&a[…]

Yttertemperaturen har stor inverkan hur mång[…]

Bältesvarnare

Det är en 850 från 96.