Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Strei73
#1239114
Undrar om flera har upplevt att när man stannar för exempelvis rött ljus och bilen stänger av motorn, så startar inte bilen när
man ska iväg? Sista dagerna så har det hänt flera gånger. Då får jag ett meddelande att jag ska sätta i P-läget och starta om bilen men det funkar inte.
Efter 30-40 sek går det att starta om bilen. Undrar om den tappar kontakt med nyckeln fast den varnar inte för det.
Självklart blev detta efter servicen och uppdateringar.
#1239193
Det har hänt mig en gång på min T5 med 244 hk motorn i en XC60 -17. Jag var på verkstad men det fanns inga felkoder lagrade.
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 0&t=138153
av swither
#1239614
Jag har exakt samma problem. Har hänt mig 4 gånger nu under vintern och verkar vara på kallare dagar. Nämnde det när jag hade bilen inne på 1 års-service härom veckan, men han kunde inte se något fel...

Hur går man vidare med en sån här sak? Det är ganska tråkigt att fastna vid ett rödljus med en bil som inte startar på en minut, och samtidigt är det ett fel som är ganska svårt att återskapa!

/D

edit: Kan tillägga att även min är en bifuel men det verkar hände oavsett om jag har gas eller inte i bilen.
av Strei73
#1242455
Nu har det inte hänt på några veckor så det vara kanske tillfälligt.
Har hört några flere Bi-fuel ägare med samma problem.
Får se om de hittar nått vid nästa service.

Säger det något särskilt att det k[…]

Löjliga priser XC70

Den förtjänsten låter liten i samm[…]

Min gamla 745 -90 behöver en del kärlek.[…]

Är ovanligt med ljudmatta i 17" men det[…]