Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tomasaso
#1239052
Per standard startar min v90 T8 alltid i körläge "hybrid". Finns det något sätt att ändra vilket läge bilen ska starta i, jag skulle vilja ha den i "individuellt"?
Användarvisningsbild
av Wibe
#1239084
Precis som på en icke T8 tror jag tyvärr inte att det går. Detta på grund av att du kan stänga av funktioner så som start/stop i individuellt läge vilket man antagligen inte får för att bilen är typad och körcykeltestad just med funktioner som denna. Kan ha fel men har för mig att jag hört det förut


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Jspeed
#1239183
Du kan slå på tändningen och starta i önskat körläge. Förstår att det inte är vad du efterfrågar men jag tycker jag har nytta av den möjligheten. T.ex. Jag har förvärmt bilen med värmaren och ska köra en tur på nån mil, nu när det har varit riktigt kallt ute vill den gärna starta förbränningsmotorn i hybridläget (tror det har med klimatanläggningen att göra). När jag startar i pure slipper jag den onödiga kallstarten av förbränningsmotorn för kortkörningen. Kupén är redan varm och ratt och stolsvärmen räcker en stund.
av tomasaso
#1239204
Jspeed skrev:Du kan slå på tändningen och starta i önskat körläge. Förstår att det inte är vad du efterfrågar men jag tycker jag har nytta av den möjligheten. T.ex. Jag har förvärmt bilen med värmaren och ska köra en tur på nån mil, nu när det har varit riktigt kallt ute vill den gärna starta förbränningsmotorn i hybridläget (tror det har med klimatanläggningen att göra). När jag startar i pure slipper jag den onödiga kallstarten av förbränningsmotorn för kortkörningen. Kupén är redan varm och ratt och stolsvärmen räcker en stund.
Tanken var precis som du säger att jag allt som oftast vill köra i Pure eller individuellt och vill då att jag inte varje gång ska behöva välja det. Inget jätteproblem, men en grej mindre att tänka på när man ska iväg.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Ferraridriver
#1383815
Är det fortfarande ingen firma som valt att tillhandahålla denna funktion? Så himla störande att varje gång behöva ställa om till Individuellt läge...
S/V60 Polestar utan taklucka

Jag har inte själv kört fyran i Polestar[…]

V70 motor till 850

Det är inte förens runt -00 när 140[…]

740 generator laddar dålig

Har en 740 gle med b230e som laddar dåligt […]

Associationsleken, är ni med? ;-P

Disney