Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av PaNi
#1238853
För andra gången på kort tid så har "trafikinformationen" i navigatorn slutat fungera. Vet inte vad den heter, men den där funktionen som färgar vägarna gröna, gula eller röda beroende på hur fort trafiken flyter. Det är inte min internetuppkoppling som är nere, allt annat som kräver uppkoppling (TuneIn, Spotify, VoC...) fungerar som det ska, men inte de färgglada vägarna.

Någon mer som har samma problem? Det var idag på förmiddagen som det falerade. Jag gillar den funktionen skarp och väljer alternativa vägar beroende på var det är mest grön. Nu när den inte fungerar märker jag hur beroende jag blivit.
#1238858
Samma sak i min V60.
Har varit riktigt instabilt i typ 1 vecka och nu får jag inget liv i det alls, trots att funktionen är aktiverad.
Jag kör separat sim-kort i bilen och även i min fungerar alla andra funktioner som är beroende av uppkopplingen.
#1372443
Mmmmmm, har svurit sedan slutet på förra veckan. Trodde först att det var något med sim-kortet eller bilmodemet. Kopplade och delade via mobilen. Nej, funkar inte!!!!!
Hade problem i slutet på förra året också. Ska skicka mail till min PST i kväll och fråga.
Så in i hel-vete trött på detta...
Användarvisningsbild
av Falk
#1372473
Har samma problem sedan ett par dagar.

Pratade med "Volvo-supporten" igår vid 2 tillfällen.
De kände igår förmiddag inte till problemen, kunde inte ge något svar eller bekräfta att de jobbar på att få det att fungera.
Jag kan ha fel - men jag får en känsla av att de man pratar med inte ens förstår vad jag försöker förmedla.

Är det bara vissa som har dessa problemen eller är det ett generellt fel?
Om det var många som var drabbade borde ju rimligtvis supporten var nerringd med "klagomål" eller bryr sig inte användarna om att funktionen är nere...

Tacksam om nå'n som vet något i frågan postar i denna tråden - jag vill gärna ha igång funktionen så fort som möjligt.

Hej! Vill ha tips på billig och bra Bilverks[…]

S/V60 Polestar utan taklucka

Man ska inte förakta 4an. Är ju rappare[…]

Fick samma svar från Volvo Sverige. B[…]

Hej på er, Jag har fått den kär[…]