Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av oldtimersmc
#1237422
Då får man använda ett USB minne för att tanka ned och sedan föra över ? eller går det att köra över sim-kortet i bilen?
Användarvisningsbild
av HitTheRoadJack
#1237434
Jag är ny på detta men det fungerade hyfsat bra, efter andra gångens nedladdning med mitt SIM kort (700mb) så märkte jag att kartuppdateringen, installerades först efter bilen stängts av.
av Xanthopteryx
#1237436
Normalt funkar det bra i bilen och den är sällan jättestor (beroende på version du har tidigare). Oftast har den för mig legat på max ett par hndra mb.
av fkullberg
#1237443
Xanthopteryx skrev:Normalt funkar det bra i bilen och den är sällan jättestor (beroende på version du har tidigare). Oftast har den för mig legat på max ett par hndra mb.
Så man behöver inte använda USB-minne som många skriver?
av Xanthopteryx
#1237444
fkullberg skrev:
Xanthopteryx skrev:Normalt funkar det bra i bilen och den är sällan jättestor (beroende på version du har tidigare). Oftast har den för mig legat på max ett par hndra mb.
Så man behöver inte använda USB-minne som många skriver?
Oftast inte, men... Jag har fått min att bugga ur och den har nu hamnat i en loop med att den säger att uppdateringen är klar (gånger tre - minst) varenda gång jag startar bilen.
Verkstaden gräver om vad som kan göras och skall återkomma.
För vissa KAN det hända, men sällsynt.
USB är för övrigt annars smidigt ändå. Tanka ner i datorn (eller på pinne) hemmavid, släng på pinne, in i bilen, låt pinnen sitta tills det är klart.
Användarvisningsbild
av PaNi
#1237453
En bra variant för de som bor så de har den möjligheten är att placera en accesspunkt i närheten av bilen och koppla upp bilen mot hemmets/kontorets WiFi. Då kan du ladda ner utan att oroa dig för mängden data.
av GoranP
#1237558
För info - Xanthopteryx. Jag hade ett sådant problem med min bil i december. I januari var bilen inne på verkstan för just detta. Dom försökte olika saker, först med liten, lokal reset, sedan komplett "fabriksåterställning", utan det hjälpte. Det slutade med att dom fick byta en kommunikationsmodul, därefter fungerade det fint. Kontakten med bilen via VOC gick därefter väldigt snabbt, jämfört med innan, att sätta en timer fixades på 2-4 sek, jämfört med drygt 10 innan.
av Xanthopteryx
#1237562
GoranP skrev:För info - Xanthopteryx. Jag hade ett sådant problem med min bil i december. I januari var bilen inne på verkstan för just detta. Dom försökte olika saker, först med liten, lokal reset, sedan komplett "fabriksåterställning", utan det hjälpte. Det slutade med att dom fick byta en kommunikationsmodul, därefter fungerade det fint. Kontakten med bilen via VOC gick därefter väldigt snabbt, jämfört med innan, att sätta en timer fixades på 2-4 sek, jämfört med drygt 10 innan.
Kommer ihåg att jag läst om det.
Du råkar månne inte veta vilken modul? Eller om du kan dela med dig av regnummer som jag kan hänvisa till? (kanske även aktuell verkstad om de vill ringa dit och prata)
av GoranP
#1237576
- Xanthopteryx.
Jag har skickat dig lite uppgifter, per personligt mail, till dig. Låt mig veta om sen det kom fram eller inte.
Lycka till..

Kransen får synas i mitten av hålet, m[…]

Det er nok litt subjektivt også. I min V60 e[…]

Bakfjädrar.

På Volvo såg mekanikern när han[…]

Köpråd

Hade valt en diesel i din situation, det gjorde ja[…]