Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JPHome
#1237030
Hej på Er
Satt upp min nya XC90 T8 enl nedan men skulle behöva lite råd och tips enär jag är ny Volvoägare och jag
fortfarande har möjlighet att ändra specen. (Orderlagd men lev datum saknas)

Inscricption 7-säten
Lilla teknikpaketet
Kamera bak
Luftfjädring
Pine grey metallic
Massagestolar
Uppvärmda spolarmunstycken

Tack för hjälpen!
av Djursvallen
#1237043
Hej,

Jag har en XC90 T8 och det jag inte skulle klara mig utan ör 360 graders kameran och HUD:en. Tveklöst värt pengen.
Användarvisningsbild
av Hanzon
#1237066
Jag kan bara stämma in med förgående svar.
360 kameran är helt suverän, skulle absolut inte välja bort det, detsamma gäller med HUD.
Jag kan även rekomendera Sensus Connect Pro med B&W
Användarvisningsbild
av grillchips
#1237071
Jag är en av få som inte alls gillade varken HUD eller B&W.
Så, ska du lägga så mycket deg som en XC60 T8 kostar, provkör och testa allt du kan.
av V70_2005
#1237074
Det saknas:
Går inte att eftermontera (lätt):
HUD
360kamera
Stereosidan: DAB, smartphone integration (med två USB), subwoofer alt B&W. Grundstereon är dock bra. Så här får du känna efter vad du behöver t.ex. DAB och Apple Car play.

Går att eftermontera:
stötfångarskydd, stänkskydd fram+bak, golvmattor, bagagerumsmatta, vinterdäck
Dragkrok

Massagestolar är inget för mig så det hade jag personligen skippat. Hellre sidostöd och dynförlängning elmanövrerad vilket är skönt att ändra när man kör långt.

Blir en grym bil! uppvärmda spolarmunstycken har jag själv och det funkar bra, vet dock inte hur nödvändigt det är har inte haft det på någon bil tidigare. Detta är dock den första bilen med integrerade spolare i torkararmarna. Så dumt att chansa...
av Linqid
#1237094
Har 360-kamera med 'top view' på GT:n och det är ovärderligt - välj det! Tror dessutom att kameran i SPA-bilarna är ännu bättre än den jag har då BMW F30-serien börjar bli till åren och tekniken likaså.
av JPHome
#1237260
Tackar allra ödmjukaste!

Nu blev det så här:

Inscricption 7-säten
Lilla teknikpaketet
Kamera 360
Luftfjädring
Pine grey metallic
Massagestolar (frugan la in veto och jag gillar ventilerade nappa)
Uppvärmda spolarmunstycken (lite overkill, jag vet)
Halv aut drag
HUD
Smart phone integ (funkar dock inte mot android ännu vad jag kan förstå)

Är ett "gammalt" tondövt heavy metal fans så stereon lägger jag mindre vikt vid.

Kämpa!
av fragge
#1237330
Jag är en av de som ogillar HUD, inte för att funktionen är dålig men för att plastramen som sitter runt projektorn reflekteras i vindrutan på ett jobbigt sätt. Jag vill hellre att det är en slät yta ovanpå instrumentbrädan för att undvika detta.
Användarvisningsbild
av grillchips
#1237344
Anledningen till att jag inte gillade HUD var för att jag såg den i periferin vid varenda jävla korsning/rondell. Det blev ett störningsmoment men jag är samtidigt ganska övertygad om att man vänjer sig.
I övrigt ser det ut som en behaglig spec JP!
Användarvisningsbild
av sony
#1237357
Hud är det besta som finns. Bilar mycke utomlands och i hlga farter har kag blicken framför mig. Samma sak med navigation. Den syns i hud rutan vilket ör väldigt smidigt
Bältesvarnare

Är väl bara på passagerarsäte[…]

Just det, tillägg… Kollade EGR bö[…]

Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]