Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Derank
#1239700
Di kan reklamera felet i 3år. Inga problem. Efter det hår du använda dig av maskinskada.

Skickat från min galaxy s12 via Tapatalk
av eimmoht
#1239814
Derank skrev:Di kan reklamera felet i 3år. Inga problem. Efter det hår du använda dig av maskinskada.

Skickat från min galaxy s12 via Tapatalk

Kommer att ha bilen i knappt 2år skulle jag gissa. Kör 24mån/12000mil, det som inträffar först.

MVH
Användarvisningsbild
av Derank
#1239983
Då är det bara att gasa

Skickat från min galaxy s12 via Tapatalk
av eimmoht
#1278731
Någon som har tips på vad detta kan vara? Problemet kvarstår, ska in med bilen igen nu. 6:e gången gillt....
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1278743
eimmoht skrev: sön 04 nov 2018, 18:45 Någon som har tips på vad detta kan vara? Problemet kvarstår, ska in med bilen igen nu. 6:e gången gillt....
Har inte bra svar på det. Däremot hade jag krävt ett återköp av bilen, sex gånger för att åtgärda ett fel är inte skäligt och seriöst.
av eimmoht
#1278757
Jag har försökt men fick kalla handen fullständigt gällande återköp.
Problemet är också det att det är inte åf jag köpt bilen hos som försökt laga motorfelet..
av Lockis
#1278785
eimmoht skrev: sön 04 nov 2018, 19:53 Jag har försökt men fick kalla handen fullständigt gällande återköp.
Problemet är också det att det är inte åf jag köpt bilen hos som försökt laga motorfelet..
Ja, du kan bara begära återköp hos ÅF som faktiskt sålt dig bilen. En annan ÅF kan inte hantera det reklamationsärendet då dem är just ÅF. (Såvida inte ÅF du gör reparationerna hos och ÅF som sålt dig bilen faktist är samma företag.)
av eimmoht
#1284506
Nu har man hittat vad som troligen varit felet enligt verkstaden. En kabel i en härva som var skavd, så den är nu först limmad och sedan eltejpad........
man har även lagat passagerarstolen som hela tiden påstod att det satt ngn obältad i den (trots att det bara var jag i bilen) likaså ett slocknat bakljus pga att det regnat in rejält och till följd av detta ”ärjat” sönder kablar/kontakter och tillslut kortslutit lampans kretskort.

Återstår nu gör att få vibrationer i 110-140km/h åtgärdade samt en bakände som är alltför låg.

Så tråkigt med allt strul när jag gillar bilen i övrigt!
Köpråd

JA du , en hybrid eller el skulle gått bort […]

Vi som beställt EX90

Nu verkar det som sista hindret är bortr&oum[…]

Så här kopplade vi kablarna. Sedan star[…]

Bakaxel äldre Duett

Glömde till lägga att vi är ifr&ari[…]