Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1234562
Igår ringde min mek och sa att servicen var kvar. Han kvittrade på om att programvaran har blivit uppdaterad och allting kommer att fungera bättre. Kunde inte låta bli utan kontrade med att ”nu kommer det nya buggar”. Han protesterade men då förklarade jag att det har varit så varenda gång, varför skulle det vara annorlunda nu?

Så, någon som upptäckt något? Vad kan jag förvänta mig?
#1234565
* Funkar VoC-programmering av värmarstart?
* Kommer den ihåg sätesinställningar och HUD-inställningar även om du inte låst profilerna (om du har HUD och/eller elsäte)?
* Buggar installation av ny karta nrä det dyker upp? (hamnar i oändlig loop)
* Visar förbrukningen mera rätt om man jämför bilens TA med VoC, om man jämför bilens TM med förarprestation? (nollställ samtidigt, exempelvis vid varje tankning).
#1234574
Xanthopteryx skrev:* Funkar VoC-programmering av värmarstart?
* Kommer den ihåg sätesinställningar och HUD-inställningar även om du inte låst profilerna (om du har HUD och/eller elsäte)?
* Buggar installation av ny karta nrä det dyker upp? (hamnar i oändlig loop)
* Visar förbrukningen mera rätt om man jämför bilens TA med VoC, om man jämför bilens TM med förarprestation? (nollställ samtidigt, exempelvis vid varje tankning).
VOC fungerar i alla fall. Har inte HUD eller elstol. Inget större då förhoppningsvis.
Yttertemperatur mätare

Appen går inte på bilens temperatur ut[…]

Brainys V60

Toppen, tack! Just nu är tanken bilbyte till[…]

Din LMM (MAF) är bytt och den är fel til[…]

Bältesvarnare

Är väl bara på passagerarsäte[…]