Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1234289
I samband med bokning av verkstadstid idag fick jag veta att min bil har ett år extra nybilsgaranti, det vill säga totalt 3 år. Tydligen såldes en del bilar med 2 år och en del med 3 år. Jag var inte själv medveten om detta när jag köpte min bil som 1-åring. När jag tittar på "minvolvo" på nätet går detta inte att se. "Man måste kolla i ett annat system" sa min servicetekniker.

Någon som känner till hur detta funkar? Vilka bilar har extra nybilsgaranti och varför? Har ni som köpt era bilar helt nya kunnat välja mellan 2 eller 3 år?
#1234294
Sleeper skrev:I samband med bokning av verkstadstid idag fick jag veta att min bil har ett år extra nybilsgaranti, det vill säga totalt 3 år. Tydligen såldes en del bilar med 2 år och en del med 3 år. Jag var inte själv medveten om detta när jag köpte min bil som 1-åring. När jag tittar på "minvolvo" på nätet går detta inte att se. "Man måste kolla i ett annat system" sa min servicetekniker.

Någon som känner till hur detta funkar? Vilka bilar har extra nybilsgaranti och varför? Har ni som köpt era bilar helt nya kunnat välja mellan 2 eller 3 år?
Det ligger nog till så här. Du köpte din bil som "ettåring". Då var det ett år kvar på nybilsgarantin. Sedan fick en tilläggsgaranti på ett år, som kallas olika hos olika handlare. Bilia brukar kalla det "Maxitrygg" exempelvis.
#1234297
Sleeper skrev:Nej, det är förlängd nybilsgaranti på bilen.
Okej, då vet du. Men vad var då frågan? "Maxitrygg" motsvarar nybilsgaranti på nyare begagnade Volvo, fick jag reda på när ja köpte en tvåårig V50 från Bilia 2013. Men då hade jag fel i ditt fall :oops:

Motorlampan tändes för några dagar[…]

Bältesvarnare

Är väl bara att jorda kabeln som g&ari[…]

Startproblem varm motor S70

Jag är ingen expert alls men jag har för[…]

Försvinner "partikelfilter felaktig sig[…]