Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Derank
#1234108
Lövet skrev:Det kan det gott och väl vara. Sixt exempelvis kör både AMG-paket och M-sport när de beställer från Mercedes och BMW så det skulle väl inte vara omöjligt att Hertz råkat beställa en V90 med Inscription. Får inte glömma att Volvo äger Hertz så de betalar inte direkt listpris för grejerna ;-)
Ja, jag vet att sixt kör div M-sport osv, har själv hyrt Merca där och kört skiten ur, nu tänkte jag ner på en vanlig hyrbil från tex Hertz, 95% av hyrbilar är ju snikisar, det var det jag syftade på.
av Lövet
#1234111
Aldrig fått bil utrustad sämre än Momentum när jag hyrt på Hertz. Många hyrbilar används som ersättning vid service, reparationer osv och då ska de vara av motsvarande typ som de som lämnas in.
Användarvisningsbild
av Derank
#1234114
Ok, här i Norrland då är det snikutrustade hyr/verkstads/lånebilar från Hertz, har nog åkt ett 30tal de senaste 6-7 åren
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1234116
Har beställt en XC90 av just Hertz imorgon när min ska in på verkstad. Ska bli intressant att se hur den är utrustad och vad det är för spis...
För typ en månad sen fick jag en ny 5-serie hos Hertz när en företagsbil var inlämnad, så de har lite roligare bilar också. :-)-)
Användarvisningsbild
av PaNi
#1234129
Oj vad många kommentarer!
Bilen är en D4 Inscription. Emblemet ser ut så här. Hur Inscription-emblemet ser ut har jag inte koll på.

Typiskt att man tvingas åka runt med FWD just nu, den vintrigaste veckan på hela året.
Bilagor
D4 AWD.jpg
D4 AWD.jpg (282.39 KiB) Visad 411 gånger
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1234133
PaNi skrev:Oj vad många kommentarer!
Bilen är en D4 Inscription. Emblemet ser ut så här. Hur Inscription-emblemet ser ut har jag inte koll på.

Typiskt att man tvingas åka runt med FWD just nu, den vintrigaste veckan på hela året.
Inscription-emblemet ser ut såhär:
https://i.ebayimg.com/images/g/D2sAAOSw ... s-l300.jpg
av Elektrikern84
#1234680
PaNi skrev:Oj vad många kommentarer!
Bilen är en D4 Inscription. Emblemet ser ut så här. Hur Inscription-emblemet ser ut har jag inte koll på.

Typiskt att man tvingas åka runt med FWD just nu, den vintrigaste veckan på hela året.
In under bilen med dig å kolla om det finns kardanaxel då är du 110% säker sen.

CarInfo säger ju att gamla XC60 är tillverkad i sverige också. Icke !!
Användarvisningsbild
av Ilduce77
#1234856
Kolla den på transportstyrelsens sida eller app "mina fordon" borde ju stämma... Vad är det för regnr?
av Mumsmums
#1235025
Men istället för att krypa under bilen och söka axlar eller slå på regnummer hos bilregistret är det ju bara att gasa på ordentligt från stillastående så får du ju svaret direkt. :wink:
Användarvisningsbild
av PaNi
#1235076
Tack för alla goda idéer. Nu var det ett par dagar sen jag lämnade tillbaka bilen, men innan jag gjorde det följde jag alla goda råd från er. Det är ställt utom allt tvivel att bilen var tvåhjulsdriven och därmed "falskskyltad".

Dåliga lödningar i LSM (ligt switch mod[…]

Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]

Service

Vet brorsan skulle ha storservice på sin XC6[…]

Felkodsläsare vida

Enheten du söker kallas DICE och finns p&arin[…]