Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fjohan82
#1234133
PaNi skrev:Oj vad många kommentarer!
Bilen är en D4 Inscription. Emblemet ser ut så här. Hur Inscription-emblemet ser ut har jag inte koll på.

Typiskt att man tvingas åka runt med FWD just nu, den vintrigaste veckan på hela året.
Inscription-emblemet ser ut såhär:
https://i.ebayimg.com/images/g/D2sAAOSw ... s-l300.jpg
av Elektrikern84
#1234680
PaNi skrev:Oj vad många kommentarer!
Bilen är en D4 Inscription. Emblemet ser ut så här. Hur Inscription-emblemet ser ut har jag inte koll på.

Typiskt att man tvingas åka runt med FWD just nu, den vintrigaste veckan på hela året.
In under bilen med dig å kolla om det finns kardanaxel då är du 110% säker sen.

CarInfo säger ju att gamla XC60 är tillverkad i sverige också. Icke !!
Användarvisningsbild
av Ilduce77
#1234856
Kolla den på transportstyrelsens sida eller app "mina fordon" borde ju stämma... Vad är det för regnr?
av Mumsmums
#1235025
Men istället för att krypa under bilen och söka axlar eller slå på regnummer hos bilregistret är det ju bara att gasa på ordentligt från stillastående så får du ju svaret direkt. :wink:
Användarvisningsbild
av PaNi
#1235076
Tack för alla goda idéer. Nu var det ett par dagar sen jag lämnade tillbaka bilen, men innan jag gjorde det följde jag alla goda råd från er. Det är ställt utom allt tvivel att bilen var tvåhjulsdriven och därmed "falskskyltad".
av Göranson
#1235175
Då är frågan vad det stod på hyreskontraktet? Hyrde du och fick betala för en V90 D4 AWD?
Användarvisningsbild
av PaNi
#1235181
Göranson skrev:Då är frågan vad det stod på hyreskontraktet? Hyrde du och fick betala för en V90 D4 AWD?
Nej.
av Elektrikern84
#1235686
PaNi skrev:Tack för alla goda idéer. Nu var det ett par dagar sen jag lämnade tillbaka bilen, men innan jag gjorde det följde jag alla goda råd från er. Det är ställt utom allt tvivel att bilen var tvåhjulsdriven och därmed "falskskyltad".
Ja för car info stämmer inte. Min granne med Manuell låda står det han har automat. Hans bil är byggd i Portugal men står att den är byggd i Tyskland. Hade ju vart kul om det stämt där till 100%. Mkt intressant fakta (men som inte stämmer)
Service

Vet brorsan skulle ha storservice på sin XC6[…]

Felkodsläsare vida

Enheten du söker kallas DICE och finns p&arin[…]

Lägg gärna ut en bild från samma v[…]

Vi som beställt EX90

Vilka konkurrenter är det? Som jag ser de[…]