Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1233410
Vädergrafiken i gamla sensus visade om det skulle komma nederbörd. Bra att veta huruvida det är värt att tvätta bilen. Nya sensus visar aldrig en droppe regn eller snöflinga. Information finns att tillgå om man hoppar in i väderdetaljer. Således verkar det saknas ikoner. Vilken är bästa förslagslådan jag kan skicka in en sådan förbättring förslag?
Bild
#1240741
Men ärligt behövs den funktionen i bilens system, det finns ju en massa appar till mobilen som är bättre och så kan man välja den som man tycker har bäst prognos t.ex. SMHI, YR, etc? Eller är det så Volvo plockar in lite appar bara för att det inte ska vara tomt på appar i systemet? :wink:
#1240831
Behövs o behövs, nu finns den ju där, då kan den ju lika gärna fungera fullt ut istället för att visa detaljerna lite halvdant. :lol:
#1240945
grillchips skrev:Behövs o behövs, nu finns den ju där, då kan den ju lika gärna fungera fullt ut istället för att visa detaljerna lite halvdant. :lol:
Det är ju lite det jag reagerar över att lite halvhjärtat kasta in EN app som om vi ska vara ärliga inte behövs i bilen då 99,9% ändå har den i mobilen och kan välja bort/byta om den inte fungerar. Hur många har egentligen intresse av att låta en väderapp ta en av de fyra platserna som visas i normalläget. Volvo borde fokusera på att få appar och kommunikation att hålla kvalité om det är deras affärsidé med 90-serien.
Och även arbete mera med användargränssnittet i Sensus som med dagens mått är rent av simpelt, kanske Ok utifrån "biltillverkare" men utifrån IT/Medievärld undermåligt. Jag hackade ju ihop användargränssnitt på 80-talet med enkla editorer i PC-miljö som liknar Volvos men då utan touchfunktioner. Är kanske gnällig :wink: men det är en ganska plottrigt intryck Sensus ger med ett fåtal halvdana appar och där jag inte tror det dykt upp något nytt sedan vi fick bilen för ett år sedan. Ok, förutom lite moln och regnbilder i en väderapp :D

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]

Ja Harman kardon låter mycket sämre i g[…]