Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1233629
fjohan82 skrev:
x74 skrev:Xc60 har inte touch på sin keyless, de har den ur gamla gummi knappen att låsa upp med :D
...vilken är mycket bättre. Hade det på min V50, fungerade alltid klanderfritt.
Tills gummit går sönder. Fördelen med gummilöst är ju att det inte kan gå sönder och läcka in vatten.
#1233698
fjohan82 skrev: ...vilken är mycket bättre. Hade det på min V50, fungerade alltid klanderfritt.
Allt är ju relativt, har en vän med en V60CC som har OFANTLIGA problem med sin keyless. Såklart inte relaterat till gummiplutt eller ej men ändå. ;)
#1233706
Xanthopteryx skrev:
fjohan82 skrev:
x74 skrev:Xc60 har inte touch på sin keyless, de har den ur gamla gummi knappen att låsa upp med :D
...vilken är mycket bättre. Hade det på min V50, fungerade alltid klanderfritt.
Tills gummit går sönder. Fördelen med gummilöst är ju att det inte kan gå sönder och läcka in vatten.
Gummipluttarna på min V50 MY11 var som nya efter 6 år och 20000 mil när jag bytte in bilen.
#1233708
grillchips skrev:
fjohan82 skrev: ...vilken är mycket bättre. Hade det på min V50, fungerade alltid klanderfritt.
Allt är ju relativt, har en vän med en V60CC som har OFANTLIGA problem med sin keyless. Såklart inte relaterat till gummiplutt eller ej men ändå. ;)
På vilket sätt uppenbarar sig dessa problem?
Handtaget på förardörren på min bil vill inte alltid låsa/låsa upp när det är kallt eller blött.
#1233709
fjohan82 skrev: På vilket sätt uppenbarar sig dessa problem?
Handtaget på förardörren på min bil vill inte alltid låsa/låsa upp när det är kallt eller blött.
De lever sitt egna liv totalt. Ibland funkar en, ibland funkar ingen, ibland funkar alla, ibland går det inte att låsa, ibland går det inte att låsa upp osv. Oavsett väderlek. Och bilhandlaren vill knappt kännas vid bilen (keylessen är inte det enda bekymret han haft).
#1233712
grillchips skrev:
fjohan82 skrev: På vilket sätt uppenbarar sig dessa problem?
Handtaget på förardörren på min bil vill inte alltid låsa/låsa upp när det är kallt eller blött.
De lever sitt egna liv totalt. Ibland funkar en, ibland funkar ingen, ibland funkar alla, ibland går det inte att låsa, ibland går det inte att låsa upp osv. Oavsett väderlek. Och bilhandlaren vill knappt kännas vid bilen (keylessen är inte det enda bekymret han haft).
Så pass... Jag ska dubbelkolla om de vet om någon fix, eller om man får leva med det.
Inget kul, men problemen med min kärra är betydligt lindrigare än det du beskriver.
Volvo EX40 billigast att serva

Enligt artikeln som jag länkar till nedan s&a[…]

Möjligen situajonen blir lite annurlunda n&[…]

Har dratt 1300kg-henger med V60 2015.5 med samme m[…]

Sensus var lite "trög" typ 17-18 me[…]