Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1233428
joel80 skrev:Derank, har du en rätt ny bil med keyless och touch-handtag?
Spolar man med högtryck mot ett sånt och har nyckeln i fickan så låser bilen eller låser upp.
2016 xc60 keyless. Kanske bara haft tur då.

Skickat från min SM-A500FU via Tapatalk
#1233429
Sedan är det inte direkt touch på min. När man ska låsa så trycker man in en gummitdutt på handtaget och när man ska låsa upp så tar man ju bara tag i handtaget och dörren låses upp så länge nyckeln är inom räckhåll. Jag kan inte låsa upp genom att trycka på gummidutten igen.

Skickat från min galaxy s12 via Tapatalk
#1233440
"Gummiduttsmodellen" reagerar inte på vatten på samma sätt som touchhandtagen.
#1233441
Derank skrev:Sedan är det inte direkt touch på min. När man ska låsa så trycker man in en gummitdutt på handtaget och när man ska låsa upp så tar man ju bara tag i handtaget och dörren låses upp så länge nyckeln är inom räckhåll. Jag kan inte låsa upp genom att trycka på gummidutten igen.

Ah, kanske funkar det i här fallet bättre om man har hadtag med gummedutt. :)
Senast redigerad av 1 joel80, redigerad totalt 0 gånger.
#1233487
Hade gummitdutt på XC70. Den reagerade aldrig vid tvätt.

Har touch på XC90. Vid första tvätten undrade jag om den blivit tokig. Låste och låste upp mer eller mindre konstant.

Löstes enkelt genom att antigen lägga nyckeln i bilen, eller några meter från bilen. Bägge sätten fungerar. :wink:
#1233563
Det borde finnas en ikon i Sensus som heter Tvättläge som tillfälligt stänger av låsfunktionen på samma sätt som man kan välja serviceposition på vindrutetorkarna.

Monterade in en CarPlay box i bilen. Känns[…]

Dörrlås V-fram

Jo, det var ett kabelbrott. Den klassiska grö[…]

Hej, jag letar efter en lämplig bil till fami[…]

har du provat göra rent sensorn i LMM? an[…]