Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1233368
Hej!

Måste finnas något knep här (har inte läst manualen...).

Åkte för att handla och spola av bilen idag. Barnen satt i bilen men så fort jag började spola av den började bilen låsa/låsa upp som en galning.

Barnen som jag fostrat att pga sjuka regler är moderna bilar dödsfällor som inte går att låsa upp inifrån om någon låser och man måste genast öppna dörren ifall någon låser när man är kvar inne var inte helt nöjda med detta. Dessutom larmade den vid något tillfälle.

Eftersom det är timer på tvätten vill man inte gärna lägga ner munstycket för att prata med barn mitt under tvätt.

Hur gör man? nyckel i mittkonsol eller måste man lägga den på marken en bit bort? Jag gillar inte att lägga nyckeln i bilen och vara utanför själv samtidigt som man låser.
#1233376
Jag brukar lägga nyckeln i en liten plåtburk som jag har med i fickan, p.s.s. har jag koll på nyckeln och undviker vådamanövrering av lås och baklucka.

Burken har jag även nyttjat någon gång när jag parkerat på någon väl suspekt parkering.
#1233382
rogsme skrev:Jag brukar lägga nyckeln i en liten plåtburk som jag har med i fickan, p.s.s. har jag koll på nyckeln och undviker vådamanövrering av lås och baklucka.

Burken har jag även nyttjat någon gång när jag parkerat på någon väl suspekt parkering.
Smart! Borde finnas ett keylessblocker fodral att köpa!
#1233383
Kastar alltid in nyckeln på sätet när jag tvättar så.
Har mobilen i fickan så kan låsa upp via den om det mot förmodan skulle låsa och nyckeln ligger i bilen... men har inte hänt på två år och jag tvättar minst varannan vecka. ;)
#1233385
Slänger in nyckeln i bilen
#1233386
Nyckeln i bilen, har aldrig strulat.
#1233389
V70_2005 skrev:
rogsme skrev:Jag brukar lägga nyckeln i en liten plåtburk som jag har med i fickan, p.s.s. har jag koll på nyckeln och undviker vådamanövrering av lås och baklucka.

Burken har jag även nyttjat någon gång när jag parkerat på någon väl suspekt parkering.
Smart! Borde finnas ett keylessblocker fodral att köpa!
De finns. Tesla har marknadsfört en som förmodligen är vansinnigt dyr. Dock restad hörde jag av en som ville köpa.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
#1233395
har alltid nyckeln i fickan och dörren har då aldrig låst bara för att jag spolar av bilen, kanske fungerar olika på olika modeller, varför skulle dörren låsas bara för att man spolar på handtagen, jag kör med högtrycktvätt alltid och har aldrig lyckats låsa bilen. Vissa kanske är extremt känsliga, handtagen alltså
EX30 2025 ändringar

Lite nytt redan på kommande årsmodell&[…]

Jag testa car.info för skojs skull och sö[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]